آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سیگار: شمار نیروهای امنیتی افغانستان به شدت کاهش یافته است

به تازه‌‏گی اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که در ۱۲ ماه گذشته شمار نیروهای امنیتی کشور به شدت کاهش یافته و عامل آن نیز ترک خدمت و افزایش تلفات عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در این گزارش آمده که نیروهای امنیتی کابل در این مدت حدود ۱۰ درصد نستبت به سال گذشته در همین زمان کاهش یافته و به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.
سیگار افزوده است که براساس اطلاعاتی که نیروهای امریکایی به این نهاد داده، شمار نیروهای پولیس ملی، ارتش ملی و نیروهای هوایی ۳۴۰ هزار نفر بود که شامل کارمندان غیر نظامی این نهادها هم می‌شود.
در همین حال، محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع با رد کاهش شمار نیروهای ارتش گفت که کاهش ده درصدی در نیروهای ارتش جهان یک امر عادی و طبیعی است.
او گفت که به دلیل استخدام نیروهای جدید، ترک خدمت و همچنین زخمی و معلول شدن سربازان ارتش، این مقدار پیش بینی شده و برای پر کردن خلا حدود ۷ هزار سرباز و درجه‌دار در مراکز آموزشی وزارت دفاع افغانستان مشغول آموزش هستند.
سیگار افزوده که نیروهای امنیتی افغانستان بدون افراد غیر نظامی اکنون بیشتر از ۲۹۶ هزار نفر هستند که شامل ۱۶۵ هزار سرباز ارتش و نیروی هوایی و کمی بیشر از ۱۳۰ هزار نیز نیروهای پولیس می‌شود.
در گزارش سیگار آمده که این نشان می‌دهد که نیروی امنیتی افغانستان حدود ۳۶ هزار سرباز نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۷ کمتر دارد۰
این نهاد افزوده که از سال ۲۰۱۵ تاکنون که این نهاد کار خود را آغاز کرده، نیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان توانسته کنترول مناطق بیشتری را بگیرد و تهدیدهای آنان نیز بیشتر شده است.
این گزارش درست یک روز بعد از حمله خونین انتحاری در منطقه به شدت حفاظت شده کابل نشر می‌شود، حمله‌ای که جان ۲۹ نفر از جمله ۹ خبرنگار را گرفت.
گروه طالبان و گروه موسوم به دولت اسلامی در یک سال گذشته حملات خونینی را در شهر کابل و برخی شهرهای دیگر افغانستان راه اندازی کردند که تلفات زیادی را در پی داشت.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، اما می‌گوید که تنها از ۴۰۰ ولسوالی کنترول ۱۱ ولسوالی به دست نیروهای شورشی است و تمام مراکز ۳۴ ولایت افغانستان نیز در اختیار نیروهای ارتش ملی افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا