آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

ماتیس:

طالبان خشونت می‌کنند، چون نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند

جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده‌ امریکا اعلام کرده است که گروه طالبان می‌دانند که از راه صندوق‌های رای نمی‌توانند به پیروزی دست پیدا کنند، به این دلیل به خشونت متوسل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیر دفاع امریکا که با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت:« طبیعتاً که آنان نمی‌توانند از راه صندوق‌های رای به پیروزی برسند، برای همان دست به سلاح می‌برند.»
در همین حال، آقای ماتیس اظهار داشت:« ما پیش‌بینی کرده‌ایم که آنان برای جلوگیری از انتخابات آینده موجی از بمب‌گذاری‌ها را راه‌اندازی خواهند کرد تا مردم را از رای‌دهی دلسرد بسازند.»
وزیر دفاع ایالات متحده‌ هم‌چنان گفته که نیروهای کشورش در افغانستان و سوریه برای مدت درازی حضور خواهند داشت.
به‌تازه‌گی، واشنگتن‌پُست گزارشی را منتشر کرد که بر بنیاد آن، دونالد ترامپ در یک گفت‌وگوی خصوصی به رند پاول، سناتور جمهوری‌خواه گفته است که بیرون کردن نظامیان امریکایی در برنامه‌اش است، اما وزیر دفاع امریکا می‌گوید که ترامپ قصد ندارد نظامیان امریکا از افغانستان بیرون شوند.
ماتیس گفت: «ما برای به سر رسانیدن یک مأموریت در آن‌جا هستیم.»
جیمز ماتیس افزود که طالبان به خاطر آن‌که از تعهد ایالات متحده‌ امریکا برای ماندن در افغانستان و طرح صلح رییس جمهوری غنی دست‌پاچه شده بودند، عملیات بهاری‌شان را تا ۲۵ اپریل اعلام نکردند.
در حملات روز دوشنبه که مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت، نزدیک به ۳۰ تن به شمول نُه خبرنگار کشته شد. وزیر دفاع امریکا می‌گوید که هدف تندروان، بی‌ثبات کردن حکومت منتخب افغانستان و اخلال پروسه‌های انتخابات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا