آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

بدخشانی‌ها به مسئولان امنیتی: به زور برکنارتان می‌کنیم

شمار زیادی از باشندگان ولایت بدخشان طی یک گردهمایی از حکومت محلی و مرکزی خواهان راه‌اندازی عملیات برای پاکسازی نقاط از دست داده و ناامن در این ولایت شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، شمار زیادی از باشندگان ولایت بدخشان طی یک گردهمایی، مسئولان امنیتی این ولایت را به ضعف و ناکارآمدی در قبال تامین امنیت و راه‌اندازی عملیات برای بازپس‌گیری مناطق از دست داده شده در این ولایت، متهم کردند.
اشتراک کنندگان در این گردهمایی، هشدار دادند که در صورت راه‌اندازی نشدن عملیات برای پاک‌سازی مناطق از دست داده شده، مسئولان امنیتی را «به زور» برکنار کرده و از این ولایت بیرون خواهند کرد.
احمد بشیر صمیم رییس شورای ولایتی بدخشان با انتقاد از ضعف مدیریتی مسئولان امنیتی در قبال تامین امنیت در این ولایت گفت: نیروهای امنیتی در پنج کیلومتری با مخالفان مسلح می‌جنگند، اما برای شان سلاح و حتی مهمات نمی‌رسد.
آقای صمیم افزود، طالبان مسلح تا مرکز ولایت بدخشان پیش آمده تا اندازه‌ای که «ناحیه هشتم شهر فیض آباد» تحت کنترول طالبان مسلح قرار دارد.
انتقاد شهروندان ولایت بدخشان از مسئولان نیروهای امنیتی در حالی صورت می‌گیرد که ولسوالی‌های «وردج»، «یمگان» و نقاط دیگری از ولسوالی‌های «جرم»، «تشکان»، «تگاب» و «ارغنجخوا» از سه سال بدین‌سو در تصرف طالبان مسلح قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا