آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا راهبرد تازه خود را در قبال ایران اعلام می‌کند

مایک پومپئو وزیر امور خارجه امریکا، امروز دوشنبه (۳۱ ثور) در اولین سخنرانی مهم سیاست خارجی خود در واشنگتن، راهبرد تازه امریکا را در قبال ایران اعلام خواهد کرد.
این سخنرانی با عنوان «بعد از توافق: یک استراتژی تازه برای ایران» در بنیاد هریتج واشنگتن و حدود دو هفته بعد از اعلام خروج امریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در توییتی نوشته است که آقای پومپئو برنامه‌های امریکا را درباره آنچه «اقدامات خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران» از سوی کاخ سفید خوانده می‌شود، توضیح خواهد داد.
رسانه‌های امریکایی به نقل از مقام‌های وزارت خارجه گزارش داده‌اند که در سخنرانی امروز «برنامه جایگزین» امریکا برای برخورد با ایران درصورت فراهم نشدن امکان مذاکره درباره خواسته‌های مورد نظرامریکا ارائه خواهد شد.
سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده است که دولت امریکا در پی ایجاد ایتلافی بین‌المللی برای تحت فشار گذاشتن ایران است تا بتواند زمینه مذاکرات تازه‌ای را درباره «یک ساختار تازه امنیتی» فراتر از برنامه هسته‌ای ایران فراهم کند.
با این همه، امریکا در حالی از برجام خارج شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتومی همواره پایبندی ایران را به مفاد برجام تایید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا