آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

داکتر افضل حدید:

پروژه‌های بازسازی وابسته به حکومت مرکزی در بلخ، فسادزا است

ریاست اقتصاد ولایت بلخ امروز محفلی را جهت اطلاع دهی از پروژه‌های انکشافی سال ۱۳۹۶، ۹۷ و ۹۸برای شهروندان شهر مزارشریف برگزار کرد.



ریاست اقتصاد ولایت بلخ امروز محفلی را جهت اطلاع دهی از پروژه‌های انکشافی سال ۱۳۹۶، ۹۷ و ۹۸برای شهروندان شهر مزارشریف برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این محفل ریاست اقتصاد ولایت بلخ از دستاوردهای این اداره در سال ۱۳۹۶ یاد کرد و پروژه‌های قابل تطبیق برای سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ را با مردم شریک ساخت.
جنت گل شرافت رییس اقتصاد ولایت بلخ گفت: ولایت بلخ سیر خوبی را برای انکشاف طی کرده است و ما در سال گذشته ۹۱ پروژه انکشافی مختلف را با هزینه ۵۳ ملیون دالر امریکایی تطبیق کرده‌ایم.
آقای شرافت افزود، سال ۱۳۹۷ نیز برای ریاست اقتصاد بلخ سال پرُدستاوردی خواهد بود و ما تاکنون ده‌ها پروژه انکشافی را افتتاح کرده‌ و تا ماه پنجم سال ۱۳۹۸ نیز برنامه‌های معینی روی دست داریم.
در همین حال، محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ با ابراز خشنودی از برگزاری چنین محافلی، گفت: هیچ پروژه خیالی در ولایت بلخ وجود ندارد و تنها پروژه‌های وابسته به دولت مرکزی است که کم‌کارترین پروژه‌ها را در بلخ شکل می‌دهد.
آقای حدید اضافه کرد که این پروژه‌ها مستقیم از سوی دولت مرکزی بودجه می‌گیرد و تنها در مقابل دولت مرکزی پاسخگو است نه اداره محلی.
به گفته رییس شورای ولایتی بلخ، افزایش چنین پروژه‌ها در بلخ نگران‌کننده است و باعث افزایش فساد می‌شود.
ولایت بلخ جزء ولایت‌های نسبتاً امن افغانستان محسوب می‌شود که بیشترین پروژه‌های انکشافی را به اجرا گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا