آخرین اخبارافغانستانسیاست

سید علی‌رضا محمودی:

ایتلاف بزرگ ملی، نظام را تقویت می‌کند


به تازه‌گی ایتلاف بزرگ ملی افغانستان در کابل اعلام موجودیت کرد و از خبر سازترین موضوعات در چند روز گذشته برای رسانه‌ها و مردم بود. ۲۵ حزب و جریان سیاسی از اعضای این ایتلاف بزرگ ملی است. موجودیت این جریان سیاسی با استقبال گرم مردم و بسیاری از چهره‌های سیاسی کشور مواجه شد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور با صدور یک اعلامیه از شکل‌گیری ایتلاف بزرگ ملی افغانستان اعلام حمایت کرد و فعالیت آن را برای بهبود وضعیت آشفته کشور موثر عنوان کرد.

سید علی‌رضا محمودی از اعضای ایتلاف بزرگ ملی افغانستان به این باور است که در نظام‌های دمکراسی شکل‌گیری ایتلاف‌های سیاسی یک امر طبیعی است و موجودیت چنین جریان‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلف دستاورد خلق کند.

آقای محمودی که با یکی از رسانه‌های خصوصی کشور صحبت می‌کرد گفت که حکومت وحدت ملی در بخش‌های تامین امنیت، مبارزه با فساد اداری، چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی دچار مشکلات کلان است و برای رفع این چالش‌ها، عرض اندام ایتلاف‌های سیاسی نیاز جدی است.

این عضو ایتلاف بزرگ ملی افغانستان تاکید دارد که در ساختار این جریان سیاسی، تمامی گروه‌های قومی حضور دارد و حضور تمام گروه‌های قومی می‌تواند سبب وحدت ملی در میان مردم شود.

آقای محمودی می‌گوید در چند سال گذشته مردم نسبت به عملکرد حکومت کنونی دل‌سرد شدند و فعالیت ایتلاف بزرگ ملی افغانستان می‌تواند مردم را نسبت به حکومت شان دل گرم بسازد.

وی می‌گوید که فعالیت این ایتلاف سیاسی موجب تقویت نظام کنونی خواهد شد و حکومت می‌بایست از شکل گیری ایتلاف بزرگ ملی استقبال کند.

این عضو ایتلاف بزرگ ملی افغانستان از ریاست جمهوری می‌خواهد که با شکل‌گیری این گونه‌ها جریان‌ها مخالفت نکند و به پیشنهادات آن‌ها برای تغییر وضعیت رسیده‌گی کند.

آقای محمودی می‌گوید که حزب جمعیت اسلامی، حزب وحدت اسلامی و حزب جنبش اسلامی افغانستان در میان مردم از نفوذ گسترده‌ای برخوردار است.

آقای سید علی‌رضا محمودی می‌افزاید که انحصارگرایی ریاست جمهوری افغانستان را در آستانه سقوط قرار داده است و اگر ایتلاف‌های سیاسی در چنین شرایطی اعلام موجودیت نکند، بدون شک دستاوردهای چند سال اخیر، نابود خواهد شد.

سید علی‌رضا محمودی تصریح می‌کند که از اهداف شکل‌گیری ایتلاف بزرگ ملی افغانستان، برگزاری یک انتخابات شفاف و همه قبول است. او به تقلبات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ اشاره می‌کند و خاطر نشان می‌سازد برای جلوگیری از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، موجودیت ایتلاف بزرگ ملی افغانستان نیاز مبرم افغانستان است.

این عضو ایتلاف بزرگ ملی افغانستان معتقد است که این ایتلاف سیاسی در ارتباط به کاستی‌های حکومت وحدت ملی راهکار و برنامه‌های منسجم روی دست دارد.

با این همه، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور همواره در اظهارات‌اش تاکید کرده است به مشوره نیاز دارد و این که چقدر به پیشنهادات ایتلاف بزرگ ملی افغانستان گوش فرا خواهد داد در روزهای آینده معلوم خواهد شد.

فرامرز دولت آبادی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا