تأکید تهران و کابل بر توسعه تجارت و ترانزیت خشکبار
خبرگزاری دید: در دیدار سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با رئیس و اعضای اتحادیه خشکبار افغانستان، راههای بهبود تجارت دوجانبه و تسهیل ترانزیت خشکبار افغانستان از مسیر ایران بررسی شد.

سفارت ایران در کابل امروز سهشنبه(۲ سرطان) در خبرنامهای اعلام کرد که در این نشست، با توجه به جایگاه مهم محصولات کشاورزی و میوه خشک در صادرات افغانستان، بر ضرورت تقویت همکاریهای تجاری میان شرکای ایرانی و افغانستانی در دوره پس از جنگ تحمیلی سوم تاکید شد.
بر بنیاد این خبرنامه، اعضای اتحادیه خشکبار افغانستان همچنین خواستار رفع مشکلات ایجادشده در بنادر و پایانههای مرزی و کاهش هزینههای حملونقل داخلی در ماههای اخیر شدند.
سرپرست سفارت ایران نیز با تاکید بر تداوم همکاریهای اقتصادی دو کشور، اعلام کرد که تجار ایرانی به تعهدات خود در قبال شرکای افغانستانی پایبند هستند.