آخرین اخباراسلایدشوجهان

کوریای شمالی:

امریکایی‌ها دروغ می‌گویند، زرادخانه هسته‌ای ما فقط امریکا را نشانه می‌گیرد

کوریای شمالی اعلام کرد که سلاح‌های اتومی این کشور و زرادخانه هسته‌ای‌اش تنها امریکا را هدف قرار خواهد داد و تهدیدی علیه هیچ کشور دیگر نیست.
به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، کوریای شمالی گفته است که بر خلاف آنچه امریکا می‌گوید تسلیحات اتومی این کشور ابزاری برای فشار بر کوریای جنوبی برای بهبود روابط دو کشور نیست و این‌ها ساخته و پرداخته واشنگتن است.
بر بنیاد گزارش یونهاپ، امریکا می‌گوید که کوریای شمالی سعی دارد با استفاده از قدرت تسلیحات اتومی خود کوریای جنوبی را وادار به بهبود روابط دو کوریا کند، ادعایی که کوریای شمالی تکذیب کرده و آن را دسیسه چینی جدید واشنگتن دانسته است.
خبرگزاری دولتی کوریای شمالی با نادرست خواندن اتهامات مقام‌های سازمان «سیا» و امنیت ملی امریکا می‌نویسد:« امریکا با طرح این مسایل سعی دارد قوای نظامی بیشتری را راهی منطقه کرده و یک شرایط کاملاً نظامی ایجاد کند تا درگیری و جنگی در منطقه شروع شود و یا این که بتواند کوریای شمالی را هدف حمله قرار دهد.»
این گزارش تصریح می‌کند که سلاح اتومی این کشور فقط ضامن صلح و ثبات شبه جزیره کوریا است و در واقع نیرو و ابزار تسلیحاتی برای همه مردم کوریا می‌باشد.
کوریای شمالی افزوده است: ما فاصله زیادی با کوریای جنوبی نداریم پس بیهوده است که امریکایی‌ها می‌گویند برای هدف قرار دادن کوریای جنوبی موشک بالستیک قاره پیما می‌سازیم.
این کشور تاکید کرده است که تسلیحات اتومی و موشک‌های بالستیک این کشور فقط امریکا را نشانه گرفته است و هرگز خطری برای کوریای جنوبی به حساب نمی‌آید.
کوریای شمالی اظهارات مقام‌های امریکایی را در باره استفاده از قدرت اتومی نظامی برای بهبود روابط دو کوریا مضحک توصیف کرده و آورده است که این سلاح‌ها فقط زمانی که امریکا بخواهد علیه پیونگ‌یانگ وارد عمل شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
خبرگزاری کوریای شمالی که مواضع دولت و حزب حاکم را منتشر می‌کند به امریکا توصیه کرده و هشدار داده است که بهتر است ارزیابی دقیقی از مسایل موجود داشته باشد و سیاست دشمنی با پیونگ‌یانگ را کنار بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا