آخرین اخبارافغانستانسیاست

جمعیت اسلامی: از ایستادگی استاد عطا محمد نور تقدیر می‌کنیم!

جمعیت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به توافق میان کابل و بلخ از ایستادگی عطا محمد در برابر ارگ تقدیر نموده و بر حفظ امنیت و دستاوردهای بیش از یک دهه اخیر در بلخ حمایت کرده است.
در اعلامیه جمعیت اسلامی آمده است که شورای رهبری این حزب از توافق صورت گرفته میان نمایندگان ارگ و بلخ حمایت کرده و بر پیگیری سایر خواسته‌های ملی حزب تاکید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه جمعیت اسلامی آمده است: شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان از ایستادگی استاد عطا محمد نور طی این مدت و حمایت گسترده مردم از خواسته‌های ملی این حزب تقدیر نموده و برای برادر محترم محمد اسحق رهگذر والی جدید ولایت بلخ – از شخصیت های محترم جمعیت اسلامی افغانستان – آرزوی موفقیت می‌کند و امیدوار است که نه تنها دست آوردهای هفده ساله مادی و معنوی در این ولایت محفوظ بماند، بلکه گام‌های بلندتری نیز برداشته شود.
در بخشی دیگر از این اعلامیه گفته شده که جمعیت اسلامی به رغم حمایت از توافق ارگ و بلخ به خواسته‌های مشروع و ملی خویش تاکید می‌کند: جمعیت اسلامی افغانستان سایر مطالبات مهمی را که شامل مذاکرات این حزب و حکومت بود، اما تا اکنون به بهانه‌های مختلف از سوی ارگ پذیرفته نشده‌اند، به عنوان خواست‌های اصلی این حزب و نیازهای ملی در هماهنگی با سایر احزاب و جریان‌های همسو، پیگیری می‌کند.
گفتنی است که توافق ارگ و بلخ، پس از سه ماه تنش نفس‌گیر سرانجام در نوروز شکسته شد و هر دو طرف به خواست‌های خود رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا