آخرین اخبارافغانستانسیاست

اداره معارف هرات مورد خشم زورگویان قرار گرفته است

فرهاد مجیدی نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان، از فساد گسترده و سیستماتیک در اکثر ادارات هرات و باج دادن مسئولان این ادارات به زورگویان خبر داده و اداره معارف این ولایت را عاری از فساد می‌داند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای مجیدی، در نشست روز گذشته مجلس نمایندگان از فساد در اداره‌های گمرک، بنادر، ترانسپورت و سایر ادارات هرات خبر داده و می‌گوید: این فساد و باج‌گیری به طور سیستماتیک تا مرکز وصل است.
او، اداره معارف هرات را تنها اداره می‌خواند که تن به زورگویان و باج‌گیران نداده و مورد خشم آنان قرار گرفته است.
این نماینده مردم هرات، رییس شورای ولایتی این ولایت را دارای سابقه قلدوری و زورگویی بیان کرده و ابراز می‌کند که رییس شورای ولایتی هرات اخطار داده است که تا روز یک‌شنبه دروازه‌های مکاتب را می‌بندد و رییس معارف را می‌سوزاند.
موصوف، دلیل این اخطار را باج ندادن رییس معارف به آنان می‌خواند.
او، این برخورد رییس شورای ولایتی هرات را تأسف‌بار و نابخشودنی خواند و افزود، این برخورد رییس شورای ولایتی، خشم مردم هرات را برانگیخته است.
آقای مجیدی همچنان ادامه داد که برخی‌ها جنجال‌های اداره معارف و رییس شورای ولایتی هرات را رنگ و بوی قومی داده و باعث تفرقه بین اقوام می‌شود.
وی، خواهان تشکیل هیئتی از سوی مجلس نمایندگان کشور برای بررسی و حل این موضوع شد.
این در حالی است که چند روز پیش کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات در یک نشستی خبری، اداره معارف را کم کار و بی‌توجه به روند تعلیم و تربیت خواند.
آقای علیزایی در این نشست همچنان رییس معارف هرات را به سیاسی ساختن دستگاه معارف متهم کرد و خواهان برکناری وی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا