آخرین اخباراسلایدشوجهان

اقدام جدید اسرائیل خشم جامعه جهانی را برانگیخت

اسرائیل، سرانجام تصمیم گرفت برای اولین‌بار پس از معاهده صلح اسلو، یعنی پس از ٢۵ سال، منطقه جدیدی را برای خانه‌سازی‌های یهودی مورد استفاده قرار دهد.
سازمان مردم نهاد “صلح هم‌اکنون” در واکنش به این خبر یادآوری کرد که این کار دولت اسرائیل، از سال ۱۹۹۱ تا بحال متوقف شده بود.
به این ترتیب، کابینه اسرائیل حتی توصیه دولت ترامپ را نیز که آنها را برای خانه‌سازی‌های جدید به خویشتن‌داری دعوت کرده بود زیر پا گذاشت.
به نقل از رادیو فرانسه، این منطقه جدید برای خانه‌سازی که در مناطق اشغالی کرانه غربی«رود اردن» به وجود آمده است “گولات صهیون ” نام‌گذاری شده و هدف از آن، خانه‌سازی برای چهل فامیل یهودی ساکن منطقه “آمونا “ست که در فبروری گذشته توسط یک دادگاه اسرائیلی دستور تخریب خانه‌های شان صادر شده است.
نتانیاهو که پس از صدور حکم دادگاه علیه منازل مسکونی این ۲۰۰ تا ۳۰۰ یهودی ساکن” آمونا” بشدت تحت فشار لابی‌های مناطق یهودی‌نشین قرار داشت، پیش از تشکیل اجلاس کابینه‌اش اعلام کرد که به عهد خود مبنی بر استقرار این یهودیان در یک منطقه دیگر وفادار خواهد بود.
“صائب عرقات” شخصیت شماره ٢ تشکیلات خودمختار فلسطین، اسرائیل را متهم کرد که همچون گذشته با دزدی زمین‌ها و منابع طبیعی، به تخریب چشم‌انداز صلح در منطقه ادامه می دهد.
سازمان مردم نهاد “صلح هم‌اکنون”، در واکنش به این حادثه اظهار عقیده کرد که نتانیاهو گروگان این شبکه سازنده مناطق یهودی‌نشین شده و ادامه حیات سیاسی خود را بر فراز منافع حاکمیت اسرائیل قرار داده است.
گفتنی است که ٤٠٠ هزار یهودی ساکن خانه‌های اسرائیلی، همراه با ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار فلسطینی در کناره غربی رود اردن همزیستی می‌کنند. گرچه این همسایگی بدون تنش نیست و با درگیری‌هایی همراه است. این منطقه قرار است در صورت تشکیل دولت مستقل فلسطین، بخشی از این کشور محسوب شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا