آخرین اخبارافغانستانسیاست

احمد ولی مسعود:

نخبگان روی گزینه بدیل توافق کنند/ در راس حکومت یک فرد متعصب قرار دارد


احمد ولی مسعود رییس «بنیاد شهید مسعود» و مبتکر طرح وفاق ملی در سخنانی، امروز پنجشنبه (۱۴سرطان) گفت که کشور به سمت بحران روان است و بزرگان سیاسی باید روی گزینه‌ای غیر از انتخابات توافق کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای مسعود در یک گردهمایی مردمی در پیوند به حوزه‌بندی انتخابات پارلمانی ولایت غزنی از سوی کمیسیون انتخابات، این اقدام را بخشی از برنامه حکومت برای به بحران کشاندن انتخابات خواند.
او افزود:« حکومت که در راس آن یک فرد حسود، بد گمان و متعصب قرار دارد به خاطر مصالح شخصی خود تمام مردم را به گروگان گرفته است، تنش‌های قومی را دامن می‌زند و انتخابات را به سمت بحران به پیش می‌برد.»
وی به قانون شکنی‌های گسترده از سوی حکومت درجریان چهار سال گذشته اشاره کرده گفت که این حکومت به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده، هم اکنون نظام در حالت تعطیلی به سر می‌برد و به مصوبات شورای ملی ارج گذاشته نمی‌شود.
آقای مسعود با اشاره با عدم تطبیق مواد توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی از جمله، عدم برگزاری لویه جرگه تعدیل قانون اساسی و ایجاد پست صدر اعظمی گفت که رییس اجرایی هم اکنون به یک فرد عادی و بی‌صلاحیت بدل شده و این مسئله ناشی از انحصارگرایی در ارگ است.
وی بحران‌های جاری را در کشور به شخص آقای غنی نسبت داده تاکید کرد که مشکل نه از مسئله قوم، نه از حکومت بلکه از شخص آقای غنی است که به خاطر شخص خود تمام ملت را قربانی کرده است.
به گفته وی، نظامی که تمام اقوام خود را در درون آن ببینند و در آن به یک وفاق ملی دست پیدا کنند گزینه بدیل در کشور بوده و نخبگان سیاسی باید روی آن توافق کنند.
این سخنان آقای مسعود در حالی بیان می‌شود که پیش از این ایتلاف ملی برای نجات افغانستان از تحریم انتخابات در صورت عدم تمکین حکومت در برابر خواست‌های مردم سخن گفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا