آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

واکنش‌ها در پیوند به بازداشت فرمانده علی‌پور

بازداشت فرمانده علی‌پور مشهور به شمشیر؛ روز گذشته از سوی امنیت ملی کشور موجی از اعتراضات و واکنش‌ها را در پی داشت.


بازداشت فرمانده علی‌پور مشهور به شمشیر؛ روز گذشته از سوی امنیت ملی کشور موجی از اعتراضات و واکنش‌ها را در پی داشت.
پس از رسانه‌ای شدن خبر بازداشت علی‌پور، صدها هوادار او در کابل، بامیان، هرات، غزنی و مزارشریف به جاده‌ها ریخته و خواستار رهایی او از بند شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، پس از پخش خبر بازداشت علی‌پور، در کنار به جاده ریختن صدها هوادار او در بخش‌های مختلف کشور، برخی چهره‌های سیاسی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.


احمد ضیا مسعود از اعضای ارشد ایتلاف ملی بزرگ، در واکنش به این موضوع خواستار رهایی او شده است.
مسعود:گرفتاری علی‌پور و حمله بالای قوماندان صاحب اكرم خان تخار گرفتاری چهره‌های ضد طالب و داعش نشان می‌دهد كه حلقات به خصوص در حكومت وحدت ملی در صدد اند تا نيروهای مقاومت را به نفع گروه‌های تروريستی از سر راه دور سازند.
حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری حاجی محمد محقق نیز در واکنش به بازداشت فرمانده علی‌پور، با نشر اعلامیه‌ای خواستار رهایی بی‌قید و شرط او شده است.


در اعلامیه حزب وحدت مردم آمده است:« حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان دستگیری قوماندان علی‌پور؛ از فرماندهان خیزش مردمی در ولایت میدان‌وردک را که برای حفاظت از جان و مال مردم و تامین امنیت آن‌ها در مقابل حملات طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی سلاح به دوش گرفته بود، به عنوان یک عمل تحریک آمیز و غیر مسئولانه محکوم نموده از مسئولان حکومتی می‌خواهد که به صورت فوری و بدون قید و شرط قوماندان علی‌پور را آزاد نمایند.»
در ادامه این اعلامیه، با تاکید بر پیگیری بازداشت علی‌پور از مردم خواسته شده که با بیداری مراقب توطئه‌های دشمن باشند.
دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری نیز در پیوند به این مسئله واکنش نشان داده و بر حل اساسی و ریشه‌ای آن تاکید کرده است.
دفتر معاونیت دوم نوشته است: محمد سرور دانش قبل از جلسه‌ای که با نمایندگان مردمی در این زمینه داشت، در جلسه دیگری با حضور محمد معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و محمد مهدی راسخ یک تن از نمایندگان مردمی، به حل و فصل مسالمت‌آمیز این قضیه تأکید کرد.
امروز دوشنبه( ۵ قوس) نیز از نقاط مختلف کشور خبر می‌رسد که مردم در واکنش به بازداشت علی‌پور دست به اعتراض زده‌اند.
فرمانده علی‌پور مشهور به قوماندان شمشیر یکی از فرماندهان خیزش مردمی در میدان‌وردک است. او از سوی حکومت متهم به آزار و اذیت مسافران شده، ولی هوادارانش می‌گویند که اتهامات او سیاسی است و دولت برای ناامن کردن مناطق مرکزی او را بازداشت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا