آخرین اخبارافغانستان

اختلافات میان وزارت شهرسازی و شاروالی‌ها در قوانين مربوطه برداشته شد


در جلسه کمیته تخنیکیِ قوانين که عصر روز گذشته به ریاست سرور دانش، معاون رییس‌جمهور برگزار شد، اختلافات اساسی، تعارضات قانونی و تداخل کاری بین وزارت امور شهرسازی و شاروالی‌ها به‌خصوص شاروالی کابل مورد بررسی قرار گرفت.
گفته می‌شود که اکنون اختلاف نظرهاى اساسی بین وزارت امور شهرسازی و شاروالی‌ها در موارد اختلافی، حل شده است.
در این جلسه که قاضی القضات، رییس ستره محکمه و نیز مسوولان ادارات ذی‌ربط حضور داشتند، معاون رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات اجرایی فراروی ادارات مربوطه در گذشته و تعارضات در اسناد تقنینی آنها گفت که با تکیه بر یک دید ملی و اولویت دادن به ارایه خدمات بهتر به شهروندان می‌توان اختلافات اساسی و تعارضات حقوقی و قانونی بین ادارات مربوطه را از میان برداشت.
در همین حال، سید سعادت منصور نادری، وزیر امور شهرسازی موارد اختلافی قانون شهرسازی و مسکن و مسوولان شاروالی کابل موارد اختلافی در قانون شاروالی‌ها را به جلسه گزارش دادند که براساس گزارش ارایه‌شده، صلاحیت قانونیِ طرح، تطبیق، ویزه و نظارت بر پلان‌های تفصیلی شهری، جلوگیری از تخلفات ساختمانی و شهری، ایجاد شهر، شهرک و مجتمع‌های مسکونی از عمده‌ترین موارد اختلافی بین وزارت شهرسازی و مسکن و شاروالی‌های کلان شهرها بود.
در نتیجه بحث و بررسی‌های مقایسوی که بین هردو قانون ازسوی اعضای جلسه صورت گرفت، اختلافات اساسی موجود بین وزارت امور شهرسازی و مسکن و شاروالی‌ها به‌خصوص شاروالی کابل از میان برداشته شده و براساس تفکیک‌های حقوقی و قانونی، صلاحیت اجرایی هریک از ادارات در موارد اختلافی تعیین شد.
همچنین دراین جلسه، قوانین مربوطه به لحاظ رعایت اصول و قواعد قانون گذاری، موارد تخنیکی، شکلیات و محتوا، نحوه‌ی اجراآت و ساحه تطبیق قوانین نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و اعضای جلسه پیشنهادات خویش را در زمینه‌های مختلف ابراز داشتند.
پس از بحث و بررسی مفصل، هردو قانون در پرنسیپ مورد تایید قرار گرفته و فیصله شد که پس از درج پیشنهادات اصلاحی اعضای جلسه، قوانین مذکور به جلسه شورای عالی توسعه شهری ارایه شده و سپس برای طی مراحل قانونی به وزارت عدلیه سپرده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا