آخرین اخبارافغانستانسیاست

توقف بررسی اطلاعات نظامی افغانستان از سوی امریکا

فرماندهی نظامی امریکا در افغانستان، بررسی و ارزیابی منظم خود را از اینکه چه مقدار اراضی را حکومت افغانستان و هراس‌افکنان تحت کنترول دارند، متوقف کرده است.

فرماندهی نظامی امریکا در افغانستان، بررسی و ارزیابی منظم خود را از اینکه چه مقدار اراضی را حکومت افغانستان و هراس‌افکنان تحت کنترول دارند، متوقف کرده است.
این اقدام به این جهت گرفته شده است که حکومت افغانستان از انتشار آمار تعداد کشته شدگان نیروهای نظامی و غیرنظامی و همچنین وضعیت و میزان تسلط حکومت بر خاک کشور و وضعیت نابسامان درونی ارتش شکایت نموده و خواستار توقف نشر اطلاعات برای عموم می‌باشد.
اداره سرمفتش ویژه برای بازسازی افغانستان(سیگار) در گزارش خود به کنگره امریکا امروز چهارشنبه (۱۰ ثور) اعلام کرده که فرماندهی نظامی ایالات متحده در کابل، دیگر اطلاعات کنترول منطقه‌ای را منتشر نخواهد ساخت.
جان ساپکو سرمفتش ویژه برای بازسازی افغانسان، در مصاحبه‌ای گفته است:« ما نسبت به آن دچار مشکل شدیم. این مانند خاموش کردن تخته امتیاز در بازی فوتبال است.»
در آخرین آماری که در ماه جنوری ۲۰۱۹ منتشر گردید، حاکمیت دولت افغانستان نسبت به سال‌های قبل رو به کاهش بوده است.
در همین حال، دیف باتلر سخنگوی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان، به نیویارک تایمز گفته است:« ما روی ایجاد شرایط برای یک حل و فصل سیاسی متمرکز هستیم تا منافع ملی ما را حفظ کند.»
وی افزوده است:« این ارزیابی و بررسی کار زیادی برای حفاظت از شهروندان و متحدان ما انجام نداده است.»
این درحالی است که آقای ساپکو گفته مردم افغانستان می‌دانند که چه میزان مناطق شان تحت کنترول طالبان و حکومت می‌باشد. طالبان هم آگاه هستند که چه میزان از مناطق شان تحت نظارت حکومت است. ارتش هم این را می‌داند.
او افزوده است:« همه در افغانستان از این موضوع آگاه هستند. تنها افرادی که نمی‌دانند چه اتفاقی می‌افتد؛ افرادی هستند که برای این جنگ هزینه می‌پردازند، آن‌ها کسانی نیستند جز مالیات دهندگان امریکایی.»
با این همه، آنتونی کوردزمن تحلیلگر امنیت ملی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، گفته است: پایان دادن به ارزیابی‌ها، بدان معنی است که در حال حاضر هیچ تخمین رسمی در باره پیشرفت جنگ از اواخر سال ۲۰۱۸ تا کنون وجود ندارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا