آخرین اخبارافغانستانسیاست

معید یوسف در دیدار با حنفی:

صلح و ثبات بدون روابط عمیق اقتصادی به ‌میان نمی‌آید

خبرگزاری دید: معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان با عبدالسلام حنفی معاون نخست‌وزیر طا-لبان دیدار کرده و گفته است که صلح و ثبات بدون روابط عمیق اقتصادی به‌ میان نمی‌آید. یوسف صبح دیروز در رأس هیئتی از پاکستان به کابل آمده است.

انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی حکومت سرپرست طا-لبان در رشته‌‌توییتی نوشته است که این دیدار شامگاه روز شنبه (۹ دلو) در کابل انجام شده و دو طرف در مورد گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف، از جمله تجارت و ترانزیت و تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
سمنگانی همچنین نوشته است که حنفی افغانستان و پاکستان را دو کشور همسایه و برادر خوانده است که به‌ گفته‌ی او، مناسبات تاریخی، دینی و برادری دارند. معاون نخست‌وزیر طا-لبان ابراز امیدواری کرده است که این مناسبات همیشه در فضای دوستی و برادری میان دو طرف باقی بماند.
سمنگانی نوشته است که حنفی ضمن ابراز امتنان از میزبانی پاکستان از مهاجرین افغانستان و کمک‌های بشری آن کشور، گفته است: «ما با تمام کشورهای منطقه به‌ شمول پاکستان خواهان روابط حسنه و اقتصادمحور براساس احترام متقابل، می‌باشیم».
معاون نخست‌وزیر طا-لبان گفته است که پالیسی این گروه این است که به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان بر ضد همسایه‌ها و سایر کشورها استفاده کند. او افزوده است که طالبان نیز خواهان اقدام مشابه از سوی کشورها هستند.
معاون نخست‌وزیر طا-لبان از تاجران و سرمایه‌گذاران پاکستانی خواسته است که در بخش‌های انرژی، معادن و زراعت در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند. او در عین حال بر تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای، به‌ویژه تاپی، تاپ، کاسا یکهزار و خط آهن تأکید کرده است.
انعام‌الله سمنگانی به نقل از مشاور امنیت ملی پاکستان نوشته است اسلام‌آباد بر تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای متعهد است. یوسف تأکید کرده است که پاکستان در کنار مردم افغانستان قرار دارد و به حمایت خود ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا