اسلایدشوافغانستان

معینیت مبارزه با مواد مخدر: در سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ قاچاقبر مواد مخدر بازداشت شده‌اند

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می‌گوید که پولیس مبارزه با مواد مخدر، در امر مبارزه با محو کشت کوکنار و بازداشت قاچاقبران مواد مخدر در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، دستاوردهای زیادی را داشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، باز محمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر، امروز در یک نشست خبری به رسانه‌ها اعلام کرد که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بیش از ۲ هزار عملیات نظامی را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است که در نتیجه آن، ۶۴۹ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده و ۲۶۷۰ قاچاقبر موادمخدر نیز بازداشت شده‌اند.
معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله آمار داد که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، ۴۵۷ عراده واسطه مملو از مواد مخدر کشف و ۲۴۶ میل سلاح از نزد قاچاقبران به دست آمده که البته با وجود این‌همه دستاوردها، تلفات نیروهای پولیس مواد مخدر اندک بوده است.
بیشترین دستاوردهای پولیس مبارزه با مواد مخدر، از میدان هوایی بین‌المللی حامدکرزی بوده است که به گفته آقای احمدی، در سال ۹۵، ۱۴۹ عملیات در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و بازداشت قاچاقبران، راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد که در نتیجه این عملیات‌ها، از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، ۱۵۶ کیلوگرام مواد مخدر کشف و ۱۸۵ قاچاقبر موادمخدر بازداشت شده‌اند.
معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در حالی که از عدم توجه رهبران سیاسی حکومت در امر مبارزه با مواد مخدر ناراض است، نیز هشدار می‌دهد تا زمانی که مبارزه با موادمخدر در محراق توجه قرار نگیرد، تهدیدهای امنیتی در کشور مهار نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا