آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

سفارت ایران در کابل حمله تروریستی امروز را محکوم و همبستگی تهران را با افغانستان اعلام کرد

سفارت ایران در کابل با نشر بیانیه‌ای، حمله تروریستی بر همایش سالیاد عبدالعلی مزاری را محکوم کرده و همچنان همبستگی ایران را با دولت و ملت افغانستان اعلام نموده است.


به گزارش خبرگزاری دید، سفارت ایران در کابل با عصر امروز جمعه(۱۶ حوت) با نشر خبرنامه‌‌ای حمله بر همایش سالیاد شهید مزاری را محکوم کرد.
سفارت ایران در این بیانیه‌ نوشته: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حمله تروریستی به مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهادت مرحوم عبدالعلی مزاری را که منجر به شهید و مجروح شدن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه و مظلوم افغانستان شده است را به شدت محکوم کرده و همدردی و همبستگی خود را با دولت و ملت افغانستان اعلام می‌نماید.
سفارت ایران تاکید کرده که به رغم فاجعه بار بود این حادثه تروریستی، چنین وقایعی نمی‌تواند وحدت ملی مردم افغانستان را لطمه بزند.
سفارت ایران افزوده: این سفارت همچنین با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این اقدام جنایتکارانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین حادثه، اطمینان دارد که چنین وقایعی نمی‌تواند اهداف شوم عاملان آن را برای لطمه‌زدن به وحدت ملی افغانستان محقق کند.
گفتنی است که حمله تروریستی مهاجمان مسلح بر مراسم سالیاد شهید مزاری در غرب کابل، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت و درگیری تا شام امروز میان مهاجمان و نیروهای امنیتی ادامه داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا