آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثایرانجهانخبر های مهممنطقه

جزئیات و واکنش‌ها به سانحه‌ی چرخبال رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه

خبرگزاری دید: چرخبال حامل سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و والی و امام جماعت ولایت آذربایجان ایران پس از بازگشت از یک سفر رسمی و کاری از سمت غرب آن کشور دچار سانحه شده است. با اینکه ساعت‌ها از زمان حادثه می گذرد اما تا کنون نیروهای امدادی و جستجوی جمهوری اسلامی ایران نتوانسته اند محل حادثه را پیدا و از سلامتی مقامات عالی رتبه ایران اطلاعی حاصل کنند.

با اینحال مقامات رسمی دولت ایران اعلام داشته اند که بر اساس پیش بین ها و شواهد به محدوده اصلی حادثه نزدیک شده اند و تیم های جستجو شامل نیروهای دولتی و نیروهای دواطلب مردمی از تمام نقاط به سمتتعیین شده پیش میروند اما انچه که باعث شده است تا کنون این جستجوی چند ساعته نتیجه ندهد برودت هوا، صعب العبور بودن منطقه و پوشش جنگلی آن است که کار را برای تیم های امدادی و استفاده از تمامی امکانات سخت کرده است.

مردم ایران با تجمع در اماکن مذهبی و مساجد برای سلامتی رئیس جمهور کشورشان و دیگر مقامات همراه وی؛ نیایش می کنند از طرفی آیت الله خامنه ای رهبر ایران در پیامی به مردم کشورش اطمینان داده است که در روند امورات مملکت داری مشکلی پیش نخواهد امد.

واکنش‌های خارجی به سانحه‌ی چرخبال رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه

همچنین طا-لبان با ابراز تاسف از این حادثه در پیامی گفته اند که با بیم و امید خبر حادثه برای چرخبال حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

همچنین «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به خبر وقوع حادثه برای «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.او گفت: «به شدت درباره اخباری که حاکی از فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران است، نگران هستیم».علی‌اف اضافه کرد: «آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم».

«شهبار شریف» نخست وزیر پاکستان با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خبر ناراحت کننده‌ای از ایران در مورد بالگرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور شنیدم. با نگرانی زیادی منتظر خبرهای خوب هستیم. دعا و آرزوی ما سلامتی رئیس جمهور محترم و همه ملت ایران است.»

«شارل میشل» رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به گزارش‌ها در خصوص سانحه هوایی برای بالگرد رئیس جمهور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکا، وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.»

همچنین به نقل از «رویترز» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «وزارت خارجه از نزدیک گزارش‌های مربوط به سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور را دنبال می‌کند.»

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«عمیقاً از گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران متاسفم. ما در این ساعت سخت با مردم ایران اعلام همبستگی کرده و برای رئیس جمهور و هیات همراه دعا می‌کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا