آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانچینخبر های مهممنطقه

دیپلمات چین: به زودی نشست جدید آشتی سعودی – ایران به سرپرستی پکن منعقد می شود

چانگ هوا، سفیر جدید چین در سعودی اعلام کرد که روابط ریاض و پکن شاهد بهترین مراحل تاریخی آن است و تاکید کرد که چین به سعودی با عنوان قدرتی مهم در جهانی چند‌قطبی می‌نگرد. چانگ هوا که اخیرا به عنوان سفیر جدید چین در پادشاهی عربی سعودی منصوب شده است توضیح داد که پکن عزم آن دارد تا به زودی نشست جدید کمیته آشتی سعودی – ایران به سرپرستی چین منعقد شود.

سفیر چین در ریاض دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت طی گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه» گفت سعودی بزرگترین شریک تجاری چین در غرب آسیا و شمال آفریقا است.

وی افزود که حجم تبادل تجاری فی‌مابین دو کشور برای دومین سال متوالی به نزدیک ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

او نیز توضیح داد که همکاری‌های چین و سعودی شامل همه زمینه‌ها از جمله امنیتی و نظامی می‌شود و در این راستا خاطرنشان کرد که پکن امیدوار است همکاری‌های چین با سعودی در بخش انرژی‌های پاک و از جمله آن نیروی هسته‌ای صلح‌آمیز تقویت شود.

چانگ هوا که اخیرا به عنوان سفیر جدید چین در پادشاهی عربی سعودی منصوب شده است توضیح داد که پکن عزم آن دارد تا به زودی نشست جدید کمیته آشتی سعودی – ایران به سرپرستی چین منعقد شود.

سفیر چین در این‌باره گفت که در راستای پیگیری اجرای توافق پکن، برگزاری نشست‌های این کمیته آشتی به‌طور هر شش ماه مقرر شده است و ضمن اشاره به بهبود روابط میان تهران و ریاض گفت که روابط دوجانبه سعودی و ایران از زمان امضای توافق آشتی تاریخی میان دو کشور شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا