آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانخبر های مهمرسانه‌هامنطقههند

همدردی با ایران؛ پاکستان عزای عمومی اعلام کرد/ هند؛ در کنار ایران ایستاده ایم

خبرگزاری دید: پس از اعلام رسمی جان باختن رییس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان شان در سانحه چرخبال، هند از سهم رییس جمهور ایران در تقویت روابط یاد نمود و پاکستان یک روز عزای عمومی اعلام کرد. همچنین نخست‌وزیر هند بیان داشته است که هند در این دوران غم و اندوه در کنار ایران ایستاده است.


دکتر سیدابراهیم رییسی رییس جمهور ایران، امیر حسین عبداللهیان وزیر امور خارجه و شماری دیگر از مقامات ناوقت شب گذشته در پی سانحه چرخبال در ولایت آذربایجان شرقی – ایران جان باختند.
نخست وزیر پاکستان جان باختن رییس جمهور ایران را تسلیت گفته و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رییس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.
نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در پیامی در برگه اکس خود نگاشته است که از درگذشت غم‌انگیز دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران بسیار اندوهگین و متأثر شده است.
مودی با ابراز تسلیت به خانواده و مردم ایران، افزوده است: سهم او در تقویت روابط دوجانبه هند و ایران همیشه در یادها خواهد ماند.
نخست‌وزیر هند همچنین بیان داشته که هند در این دوران غم و اندوه در کنار ایران ایستاده است.
اس. جی‌شنکر وزیر خارجه هند نیز در برگه اکس خود نگاشته که ‏از شنیدن خبر درگذشت دکتر ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر  خارجه در سقوط هلیکوپتر عمیقا بهت‌زده شده است.
او از برگزاری جلسات متعددش با آن‌ها یاد کرده که آخرین بار در جنوری ۲۰۲۴ بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا