آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجهانحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

پاکستان: طالبان، رهبران تی‌تی‌پی را به اسلام‌آباد تحویل دهند

خبرگزاری دید: دولت چین اعلام کرد که از روند تحقیقات پاکستان مبنی بر نقش داشتن تحریک طا-لبان پاکستانی بر حمله بر اینجینران چینایی حمایت می‌کند در همین حال محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان دو روز پیش در جریان یک نشست خبری ضمن آنکه از طا-لبان خواست رهبران تحریک طا-لبان پاکستان را به اسلام آباد تحویل دهند، مدعی شد که حمله بر اینجینران چینایی در پاکستان توسط تحریک طا-لبان پاکستانی و از خاک افغانستان صورت گرفته است.

محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان دو روز پیش در جریان یک نشست خبری ضمن آنکه از طا-لبان خواست رهبران تحریک طا-لبان پاکستان را به اسلام آباد تحویل دهند، مدعی شد که حمله بر اینجینران چینایی در پاکستان توسط تحریک طا-لبان پاکستانی و از خاک افغانستان صورت گرفته است.

او همچنین در این نشست ضمن آنکه خواهان روابط دوستانه با کابل شد، گفت که این روابط نباید به بهای افزایش تروریسم در خاک پاکستان باشد.

نقوی از دولت کابل خواست که رهبران تی تی پی را که در افغانستان حضور دارند به پاکستان تحویل دهند.

در همین رابطه، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن حمایت از روند تحقیقات این رویداد از سوی اسلام آباد و بدون اشاره به نقش افغانستان در آن از کشورهای منطقه خواست که تا همکاری‌های ضدتروریستی خود را تقویت و گسترش دهند.

این درحالی است که روزنامه صبح چین جنوبی در گزارشی که ۳ جوزا آن را منتشر کرده گفته بود که چین برای حفظ جان شهروندانش در پاکستان به حکومت سرپرست افغانستان تکیه کرده است.

در این گزارش آمده است که مقام‌های سیاسی چین به دلیل ناتوانی اسلام آباد در مهار حملات بر شهروندان چینی مجبور شده‌اند به کابل برای حل این مسئله تکیه کنند.

به گفته یک منبع در اسلام آباد که نخواسته نامش فاش شود، دیپلمات‌های چینایی به دنبال راه‌های جایگزین برای راضی کردن طا-لبان در مهار تی تی پی هستند.

این گزارش همچنین ادعا کرده است که از زمان بازگشت طا-لبان به قدرت، افغانستان به هزاران تن از اعضای تی تی پی پناه داده است.

وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرده است که به نتایج مهمی که پاکستان در این رابطه به دست آورده است، اهمیت زیادی قائل است.

در ماه حمل سال جاری در جریان یک حمله تروریستی بر اینجینران چینایی در پاکستان، پنج اینجینر چینایی کشته شدند. در پی این حادثه دولت چین از پاکستان خواست تا در مورد این اتفاق تحقیق و عاملان آن را مجازات کنند.

این درحالی است که پاکستان قرار است بیش از ۲ میلیارد دالر غرامت به خانواده‌های کشته شدگان چینایی پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا