آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانخبر های مهممنطقه

پیام همدردی سران طا-لبان با دولت و مردم ایران

خبرگزاری دید: پس از انتشار خبر جان‌باختن سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران مقامات ارشد حکومت سرپرست هر کدام با انتشار پیام جداگانه، همدردی خود را با دولت و مردم ایران، ابراز و اظهار همدردی و غم شریکی کردند.

ملا محمد حسن اخوند رئیس الوزرای حکومت سرپرست با انتشار پیامی گفته است؛ “با تأسف فراوان آگاهی یافتیم که در حادثه سقوط هلیکوبتر، رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر خارجه دوکتر حسین امیر عبداللهیان، امام جمعه تبریز حجة الاسلام آل هاشم، و هیات همراه شان جان های شانرا از دست دادند.”
در این پیام آمده است؛ امارت اسلامی افغانستان و تمام شهروندان کشور بخاطر این رویداد المناک عمیقاً غمگین و متاثر می باشند.
رئیس الوزرای حکومت سرپرست در پیام تسلیت خود گفته است: “در این شرایط دشوار در کنار مردم ایران قرار داریم و به تمام قربانیان این رویداد، مغفرت و به خانواده های شان استدعا صبر می نماییم.

همچنین پیش از چاشت امروز (۳۱ ثور)، آقای حسن کاظمی قُمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی و سفیر ایران در کابل با محترم مولوی امیر خان متقی، وریر امور خارجه ا. ا.افغانستان ملاقات نمودند.
در این دیدار وزیر امور خارجه پیام تسلیت و همدردی امارت اسلامی و ملت افغانستان را در پیوند به سانحۀ سقوط هلیکوپتر و جان باختن جلالتمآب دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و شماری از همراهان شان را بیان داشته و از خداوند متعال برای جان باختگان بهشت‌برین و برای ملت ایران صبر جمیل استدعا نمودند.
وزیر امور خارجۀ حکومت سرپرست نقش و زعامت رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ج.ا. ایران را در توسعۀ همکاری‌های منطقه‌ای بخصوص با افغانستان ارزشمند خواند.
در این دیدار آقای قُمی ضمن سپاسگزاری از پیام تسلیت حکومت سرپرست و مردم افغانستان، بیان داشتند که حکومت و مردم ایران پیام تسلیت حکومت و مردم افغانستان را در نخستین لحظات حادثه دریافت نموده است.
در خاتمه آقای قُمی نیز روابط میان ملت‌ها و حکومت‌های افغانستان و ایران را صمیمی دانست و اظهار داشت که جانب افغانستان را در جریان آخرین تصامیم جمهوری اسلامی در مورد مراسم تدفین و جنازه قرار خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا