آخرین اخباراجتماعافغانستان

آیت‌الله حجت: از حکومت تبعیت می‌کنیم تا زمانی که مخالف مذهب ما نباشد

خبرگزاری دید: آیت‌الله سید محسن حجت از علمای دینی در واکنش به محدودیت‌های بر مراسم سوک‌واری عاشورا از مردم خواست که از محدودیت‌ها بر مراسم عاشورا تبعیت نکنند.

اعمال محدودیت‌ها بر مراسم عاشورا از سوی طا-لبان واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است. آیت‌الله سید محسن حجت نیز در همین راستا از مردم خواست که از فرمان‌های محدود کننده ضد مذهب تشیع پیروی نکنند.

به گفته آقای حجت، عزاداری محرم اساس و اصل مذهب شیعه را تشکیل می‌دهد و محدود کردن آن خلاف باورهای تشیع است.

او گفت: همانطور که ما به فرهنگ دیگران به فرهنگ مذهبی دیگران احترام می گذاریم، از دیگران هم تقاضا داریم که مذهب ما را احترام بکنند فرهنگ مذهبی ما را احترام بکنند ما مذهبمان پایه و اصل و اساسش همین عزاداری آقا اباعبدالله الحسین است این را ما از دست نخواهیم داد.

 آقای حجت از مردم خواست: وقتی که دولت یا حکومت می خواهد ما را محدود بکند این تنها کار من نیست که بیایم ایستاده بشوم، کار تو نیست، کار آن نیست، کار همه است. همه باید اینجا پشت به پشت هم بدهیم. بگوییم آقا ما از این مملکت هستیم از این حکومت هم تبعیت می کنیم تا وقتی که مخالف مذهب ما به ما چیزی نگوید.

آیت‌الله حجت افزود: اگر گفت پرچم را پایین بکنید نباید بکنیم اگر گفت تابلو نزن نباید گوش بدهیم حالا آقا می‌زنند! بله شاید بزنند که این روزها چند نفر را هم زدند. کربلا با چه می زدند؟ با شمشیر. با چه می زدند؟ با تیر

با چه می زدند؟ با نیزه حالا دو تا شلاق هم اینجا خوردی برای امام حسین. مگر نمی گویی جانم فدای حسین. آقا طرف میگوید دکان من را بسته کردند. خوب بسته کند مالت فدای حسین جانت فدای حسین نامت فدای حسین زندگیت فدای حسین.

گفتنی است که اخیراً گفته‌هایی مبتنی بر ایجاد محدودیت بر مراسم عزاداری عاشورا از سوی طا-لبان رسانه‌ای شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا