آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجنگجهانخبر های مهممنطقه

اتمر: ایران برای دفاع مشروع از خود اراده و قابلیت قابل توجهی دارد

خبرگزاری دید: محمد حنیف اتمر مقام حکومت پیشین می گوید؛ جمهوری اسلامی ایران برای دفاع مشروع از خود و بازدارندگی از جنگ طلبی اراده و قابلیت قابل توجهی دارد. با این حال، عدم تداوم عملیات بامداد یکشنبه(۲۶ حمل) مانع از وقع جنگ تمام عیار منطقه ای و شاید هم جهانی با مصائب غیر قابل تصور می شود.

آقای اتمر با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود گفته است؛ خردمندی سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد عدم تداوم حمله علیه اسرائیل و اینکه این عملیات را پایان یافته می داند – مگر در صورتیکه ایران مورد حمله قرار گیرد – باید در دو بعد مهم به بررسی گرفته شود.

اولا ، حمله دیشب به خوبی نشان داد که جمهوری اسلامی برای دفاع مشروع از خود و بازدارندگی از جنگ طلبی اراده و قابلیت قابل توجهی دارد. با این حال، عدم تداوم عملیات بامداد یکشنبه(۲۶ حمل) مانع از وقع جنگ تمام عیار منطقه ای و شاید هم جهانی با مصائب غیر قابل تصور می شود.

ثانیا، خاتمه دادن سریع به این ماجرا نمی گذارد تا توجه جهانی از جنایات ضد بشری که در غزه در جریان است منحرف شود و فشار بین المللی برای ختم جنگ و رعایت قوانین بین المللی بشری تضعیف شود . این مسئله برای حفظ اتفاق کشورهای منطقه و جهان در حمایت از مردم فلسطین و صلح و ثبات جهانی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا