آخرین اخبارافغانستانسیاستمنطقه

اتمر: روسیه متحد استراتیژیک افغانستان است

مشاور امنیت ملی کشور در دیدار با همتای روسی خود در مسکو تاکید کرده است که روسیه متحد کلیدی و استراتیژیک افغانستان در امر مبارزه با تروریزم می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت ملی کشور روز جمعه (۲۷ حوت) با نشرخبرنامه‌ی گفته است که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور با نیکلای پتروشوف، مشاور امنیت ملی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.
دو طرف در این دیدار روی مبارزه با تروریسم، روند صلح افغانستان، قاچاق مواد مخدر و توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی میان این دو کشور بحث و تبادل نظر کرده است.
نیکلای پتروشوف، مشاور امنیت ملی روسیه، تأکید کرد که تماس این کشور با گروه طالبان به منظور تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان تحت رهبری دولت این کشور است.
همچنین چندی پیش وزارت خارجه روسیه در باره نگرانی‌های اخیر مبنی بر حمایت این کشور از گروه طالبان واکنش نشان داد و گفت که هدف از تماس دولت روسیه با طالبان “مشروعیت” بخشیدن به این گروه نیست بلکه فقط به منظور تأمین امنیت اتباع روسیه و روند صلح افغانستان است.
پیش از این گزارش هایی به نشر رسیده بود که روز پنجشنبه (۲۶ حوت) ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در نشستی با سفرای خارجی در کاخ کرملین که در آن عبدالقیوم کوچی، سفیر جدید افغانستان نیز حضور داشت، بر اراده مسکو برای توسعه روابط و همکاری‌ها با کابل تأکید کرد.
آقای پوتین همچنین تصریح کرد بود که روسیه کمک‌های خود را به افغانستان به عنوان شریک و همسایه ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا