آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثتبصرهحقوق بشرحکومتزنانزندگیسیاست

اظهارات سران حکومت سرپرست به‌مناسبت سالروز استرداد استقلال افغانستان

خبرگزاری دید: به‌مناسبت صد و پنجمین سالروز استرداد استقلال کشور، امروز یکشنبه (۲۸ اسد) مراسمی در تالار وزارت دفاع افغانستان با حضور مقامات طالبان برگزار گردید که جمعی از چهره های سرشناس این گروه با سخنرانی خود از این روز تجلیل به عمل آوردند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس الوزرای حکومت سرپرست گفت: همان‌طور که گرفتن استقلال کشور مهم است حفظ آن نیز مهم است. خداوند کشوری را به ما داده است که همه‌چیز دارد. باید تلاش کنیم که بیشترین بهره اقتصادی را ببریم تا کشور به خودکفایی برسد.

امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست: نیاز است تا یک کشور حکومت قوی، اداره منظم، اردو، اقتصاد، اتحاد و حمایت مردمی داشته باشد. متقی افزود که امروز شکل اشغال تغییر کرده و کشورهای ضعیف به‌راحتی در دام اشغال می‌افتند.

سراج‌الدین حقانی، وزیر امور داخله طالبان گفت: آزادی را که به‌دست‌آورده‌ایم حفاظت‌اش بالای ما و شما فرض است. او افزود: الله متعال در یک قرن گذشته سه پیروزی بزرگ را نصیب افغان‌ها کرد.

یعقوب مجاهد، وزیر دفاع حکومت سرپرست در این مراسم گفت: ما فرمایش هیچ‌کس را نمی‌پذیریم و تنها از امیران خود اطاعت می‌کنیم.
او همچنان از هم‌وطنان خواست تا برای حفظ استقلال به‌دست‌آمده تلاش کنند و اجازه ندهند کسی به افغانستان تجاوز کند.

خالد حنفی، وزیر امر به معروف طالبان ضمن تاکید بر حقوق زنان افزود: حقوق زنان در نظام طالبان تأمین است و آنها حق میراث و انتخاب همسر دارند.

حکومت سرپرست در صورتی ۲۸ اسد، ۱۰۵مین سالروز استرداد استقلال کشور از اشغال بریتانیا را تجلیل می کنند که هنوز ملت با مشکلات فراوانی از جمله: فقر و بیکاری، حقوق شهروندی بخصوص حقوق اقلیت های مذهبی، حقوق زنان من جمله حق آموزش و کار و همچنان امنیتی که توسط گروه های تروریستی از جمله داعش خدشه دار شده است، دست و پنجه نرم می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا