آخرین اخبارافغانستان

نهادهای ناظر بر روند انتخابات:

اعلام تقویم انتخابات در ماه جوزا، شرط برگزاری انتخابات پارلمانی است


دیده‌بان انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان می‌گوید که حکومت از مسیر اصلی انتخابات به دور رفته و اکنون هیچ‌گونه علاقه‌مندی برای برگزاری انتخابات پارلمانی وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، یوسف رشید، عضو دیده‌بان انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان طی نشست خبری اعلام کرد، در صورتی که کمیسیون‌های انتخاباتی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را در ماه جوزا اعلام نکند، برگزاری این انتخابات در سال جاری ممکن نخواهد بود.
وی افزود که حکومت افغانستان تعیین سرنوشت حوزه‌های انتخاباتی را از چندین ماه بدین‌سو به گروگان گرفته است.
این مسوول دیده‌بان انتخابات آزاد و عادلانه تاکید کرد که اگر تقویم انتخاباتی تا یک ماه دیگر اعلام نشود، برگزاری انتخابات پارلمانی به چالش کشانیده خواهد شد.
در همین حال، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام می‌کنند که این کمیسیون اراده جدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی دارد.
معاذالله دولتی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که رهبری این کمیسیون سه ماه پیش طرح حوزه‌های انتخاباتی را به حکومت ارایه کرده بود که تاکنون از اقدامات در راستای این حوزه از سوی حکومت، صورت نگرفته است.
اصلاحات انتخاباتی این روزها به یکی از مباحث اصلی و اساسی در سطح کشور مبدل شده است. از پنج دور انتخاباتی که پس از سال ۲۰۰۱ برگزار شده است تمامی آن با بحران مواجه بوده و اصلاح نظام انتخاباتی در شرایط کنونی یکی از خواسته‌های اصلی باشندگان کشور در برگزاری انتخابات شفاف و عالانه به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا