آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

المرصاد: پاکستان و تاجیکستان دا/عش را پرورش می‌دهند

خبرگزاری دید: پایگاه تحلیلی خبری المرصاد وابسته به اداره استخبارات طا-لبان، به تازگی مطلبی درباره دا/عش خراسان منتشر کرده است. این مطلب نکات قابل توجهی به ویژه درباره همکاری پاکستان و تاجیکستان در زمینه پرورش دا/عش خراسان دارد. در این گزارش آمده: در توافقنامه راهبردی که میان تاجیکستان و پاکستان امضا شده است، مراکز جدیدی در خاک پاکستان (در ایالت گلگیت بلتستان و همچنین منطقه چترال) دایر شده است که هدف از تاسیس این مراکز جدید، نفوذ به شمال شرق افغانستان است.

المرصاد: پاکستان و تاجیکستان دا/عش را پرورش می‌دهند

در این گزارش با اشاره به نقش منفی پاکستان و تاجیکستان در گزارش کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد آمده است: گزارش‌های کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل‌متحد، یکی از منفی ترین گزارش های امنیتی علیه افغانستان تحت حاکمیت طا-لبان بوده است. سیاه نمایی این گزارش از وضعیت گروهایی مثل دا/عش در افغانستان به قدری مبالغه آمیز است که حتی نهادهای استخباراتی امریکا هم درباره صحت این گزارش ها اظهار تردید کرده و آن را دور از واقعیت خوانده‌اند.

در قسمت دیگری از این گزارش طبق ادعای المرصاد و با اشاره به نقش آفرینی تاجیکستان و پاکستان در پروژه دا/عش عنوان شده است ، در توافقنامه راهبردی که بین تاجیکستان و پاکستان امضا شده است، مراکز جدیدی در خاک پاکستان (در ایالت گلگیت بلتستان و همچنین منطقه چترال) دایر شده است که هدف از تاسیس این مراکز جدید، نفوذ به شمال شرق افغانستان است.

المرصاد به نقل از منابع امنیتی خود افزوده است  که در حال حاضر تعدادی تاجیک‌، آذربایجانی، ترک و شهروندان آسیای مرکزی  دیگر در ایالت بلوچستان پاکستان در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و هسته‌گذاری برای حملات در کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا