آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثحقوق بشرحکومت

امارات متحده عربی: برای کمک به مردم افغانستان نماینده طا-لبان را پذیرفتیم

خبرگزاری دید: امارات متحده عربی می‌گوید که تصمیم این کشور برای پذیرش نماینده حکومت سرپرست افغانستان به‌خاطر کمک به مردم این کشور گرفته شده است.

وزارت خارجه امارات متحده عربی گفته است که تصمیم پذیرش استوارنامه سفیر حکومت سرپرست طا-لبان بر مبنای کمک به مردم افغانستان بوده است.
وزارت خارجه حکومت سرپرست چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که مولوی بدرالدین حقانی به عنوان سفیر استوارنامه‌اش را به دستیار معاون وزیر امور خارجه امارات متحده عربی تقدیم کرده است.
در همین حال، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی در بیانیه‌ای که روز گذشته(۳ سنبله) به روزنامه داون ارسال کرده، گفته است: «تصمیم برای پذیرش استوارنامه سفیر افغانستان، عزم ما را برای مشارکت در ایجاد پل‌ برای کمک به مردم افغانستان تأیید می‌کند.»
در این بیانیه آمده است: جهان چالش‌هایی را که افغانستان در چند سال گذشته با آن روبرو بوده است، درک می‌کند.
اگرچه چین و امارات به طور رسمی حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت نشناخته اند یا هیچ تغییر رسمی در روابط را تایید نکرده اند، اما دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران می‌گویند که پذیرش رسمی سفیر در دیپلماسی به این معنا است که می‌توان روابط را ارتقا داد.
بسیاری دولت‌ها، به‌ویژه کشورهای غربی، از جمله واشنگتن، گفته‌اند که مسیر هر گونه به رسمیت‌شناسی رسمی طالبان تا زمانی که آن‌ها وضعیت حقوق زنان را تغییر ندهند و مکتب‌‌ها و دانشگاه‌ها را به روی دختران و زنان باز نکنند، مسدود خواهد بود.
حکومت طالبان می‌گوید که طبق تفسیری که از قوانین اسلامی دارند به حقوق بشر و زنان احترام می‌گذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا