آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

امارات متحده عربی: جلوگیری از افراط‌گرایی و ترویج درک متقابل برای مقابله با تروریزم ضروری است

خبرگزاری دید: نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد نسبت به استفاده گروه‌های تروریستی از ابزارهای مختلف جهت دستیابی به اهداف شان ابراز نگرانی کرد.

نماینده امارات متحده روز گذشته در نشست کمیته ششم سازمان ملل برای از بین بردن تروریزم بین‌المللی گفته که به‌رغم پیشرفت‌های جامعه جهانی در مقابله با تهدید تروریزم، گروه‌های تروریستی، از جمله داعش همچنان روش‌های خود را تطبیق داده و راهبردهای خود را برای دستیابی به اهداف شان تغییر می‌دهند و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

نماینده این کشور افزوده است: ما به ویژه نگران تداوم توانایی گروه‌های تروریستی برای استفاده از درگیری‌ها، وخامت شرایط اقتصادی و خلاء امنیتی در فضاهای غیرقانونی هستیم تا کنترول شان را اعمال کنند و آجندای خود را پیش ببرند.

این بیانیه که از سوی تحریر المرزوقی دبیر سوم نمایندگی امارات متحده در سازمان ملل ایراد شد، تاکید کرد: تروریزم نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی مرتبط باشد.

وی جلوگیری و مقابله با افزایش استفاده از فناوری‌های جدید برای اهداف تروریستی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: این شامل استفاده از هوش مصنوعی، ارزهای دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلت‌فرم‌های دیجیتالی است که به یکی از مهم‌ترین ابزارهایی تبدیل شده‌اند که گروه‌های تروریستی به دنبال در اختیار داشتن و استفاده از آن در دستیابی به اهداف خطرناک خود هستند.

نماینده امارات متحده عربی همچنین خاطرنشان کرد: جلوگیری از افراط‌گرایی با ترویج فعال مدارا و درک متقابل برای تضمین تلاش‌های موفق در مقابله با تروریزم ضروری است.

امارات متحده عربی بر اهمیت اجرای قطع‌نامه ۲۶۸۶ شورای امنیت درباره «تساهل و صلح و امنیت بین‌المللی» تاکید کرد که خواستار رویکردی جامع در ارتقای مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز برای رسیدگی به علل درگیری‌ها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا