آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: مبارزه با تروریزم در افغانستان ادامه دارد

خبرگزاری دید: وزیر دفاع امریکا در پیامی به نیروهای پنتاگون به مناسبت یک سالگی ختم حضور امریکا در افغانستان بر تمرکز بی‌امان بر مبارزه با تروریزم در این کشور تاکید کرد.


لوید آستین وزیر دفاع امریکا به تازگی در پیامی به مناسبت اولین سالگرد حضور نظامی امریکا در افغانستان به نیروهای پنتاگون به تمرکز بی‌امان بر مبارزه با تروریزم در این کشور تاکید کرده است.
وی با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز اخیر علیه القاعده و داعش، گفته است: هیچ دشمنی نتوانسته است از افغانستان یا هر جای دنیا به سرزمین ما حمله کند.
آستین در این پیام در ۳۰ اگست به مناسبت یک سال از آنچه وی «پایان جنگ افغانستان» نامید، تاکید کرده است که جنگ برای دفاع ضروری بود و القاعده قادر بود حملات هولناک ۱۱ سپتمبر را برنامه‌ریزی و اجرا کند.
وی با «قدردانی عمیق» از فداکاری‌های نظامیان امریکایی، گفت که حضور آن‌ها در افغانستان از حملات به ایالات متحده جلوگیری کرد.
وزیر دفاع امریکا با تعهد به ادامه تعقیب تروریست‌ها و موفقیت اخیر در اجرای عدالت بر ایمن‌الظواهری رهبر القاعده و معاون اسامه بن لادن، گفته است: ما می‌دانیم که این کار تمام نشده است.
آستین همچنین خاطرنشان کرده است که «در ماه‌های اخیر، ارتش امریکا با موفقیت عملیات‌هایی را علیه رهبران کلیدی داعش انجام داده است».
این در حالی است که طا-لبان روز گذشته به مناسبت یک سالگی خروج نظامیان امریکایی و شکست امریکا در افغانستان ٣١ اگست را رخصتی عمومی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا