آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

انصراف اسحاق‌زی؛ سخنرانی نماینده افغانستان در مجمع ملل متحد لغو شد

سخنرانی نماینده افغانستان در ٧٦ اُمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد لغو شد. گفته می‌شود که غلام محمد اسحاق‌زی از سخنرانی در این مجمع انصراف داده است.


به گزارش خبرگزاری دید، سخنرانی غلام‌محمد اسحاق‌زی نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد که قرار بود امروز در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام شود، لغو شد.
اسحاق‌زی نماینده دولت اشرف غنی در سازمان ملل، قرار بود در این سخنرانی علیه دولت طا-لبان حرف بزند اما به گفته یک سخنگوی سازمان ملل نام او از فهرست سخنرانان حذف شده است.
مونیکا گریلی سخنگوی رییس مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که افغانستان اشتراک و سهم‌گیری خود در مجمع عمومی را لغو کرده است.
وی افزوده است که دفتر نمایندگی سازمان ملل دلیل این لغو را توضیح نداده است.
گروه طا-لبان هفته گذشته در نامه‌ای که به دبیر کل سازمان ملل نوشته بود، خواستار شرکت امیر خان متقی، وزیر خارجه این گروه در این مجمع شده بود.
در این نامه، طا-لبان سهیل شاهین یکی از سخنگویان خود را به عنوان نماینده پیشنهاد داده بودند.
گفتنی است که اعلامیه‌ای منسوب به اشرف غنی در صفحه رسمی فیسبوک او منتشر شد که در آن از نماینده دولت پیشین در سازمان ملل انتقاد شده بود و از جامعه جهانی خواسته شده بود که با طا-لبان تعامل کنند.
این پست فیسبوکی از صفحه رسمی غنی ساعتی پس از انتشار حذف شد و غنی در توییتی گفت که صفحه فیسبوک او هک و از دسترس او خارج شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا