آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

اکسپرس تریبون: اخراج مهاجران غیر قانونی ربطی به اختلاف با طا-لبان روی تی تی پی ندارد

خبرگزاری دید: روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون به نقل از یک مقام پاکستانی گزارش داده که اخراج مهاجران بی‌اسناد افغانستانی از این کشور ربطی به اختلافات بر سر تی تی پی با طا-لبان ندارد.

این مقام پاکستانی روز گذشته (یکشنبه ۱۴عقرب) به این روزنامه گفته که از اخراج مهاجران به عنوان ابزار فشار بر طا-لبان استفاده نمی‌کنند.

اکسپرس تریبون هویت این مقام ارشد پاکستانی را فاش نکرده، اما گفته که اظهارات او در واکنش به انتقاد تند چهره‌های کلیدی طا-لبان از تصمیم اخراج پناهجویان غیرقانونی افغانستانی از پاکستان صورت گرفته است.

سراج الدین حقانی وزیر داخله روز یکشنبه گفت که «اخراج بی‌رویه» مهاجران افغانستانی «خلاف آموزه‌های اسلامی و موازین بین المللی» است.

اوگفته است که « گویا مشکل داخلی آن کشور، از جانب افغانستان است».

اشاره حقانی به استدلال مقام‌های پاکستانی است که افغانستانی‌ها در حملات تروریستی طا-لبان پاکستانی دست دارند.

اکسپرس تریبون نوشته که این مقام پاکستانی در واکنش به اظهارات حقانی گفت که اخراج بخشی از پناهجویان افغانستانی «هیچ پیوندی با مسئله تی‌تی‌پی ندارد»، گروهی که در چند ماه گذشته حملات خونینی در پاکستان انجام داده است.

او گفته که «یک تصور این است که این تصمیم برای اعمال فشار بر حکومت افغانستان گرفته شده است. این واقعیت ندارد».

این مقام پاکستانی گفته است که پاکستان با چالش‌های اقتصادی رو به روست و او مهاجران غیرقانونی را «باری بر شانه»‌های پاکستان توصیف کرده است.

حکومت پاکستان می‌گوید شماری از افغانستانی‌ها در حملات تروریستی تی‌تی‌پی در پاکستان دست دارند. از این رو، اخراج مهاجران بدون اسناد و سخت کردن عبور از مرزهای دو کشور به روی افغانستانی هایی که ویزای معتبر ندارند، موجه دانسته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا