آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوایرانجنگجهانخبر های مهمزنان

ایران به ملل‌متحد: اقدامات اسرائیل آتش درگیری‌ها را شعله‌ور می‌سازد

خبرگزاری دید: زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه ، در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفته است: “با توجه به پیامدهای گسترده بین‌المللی چنین جنایات هولناکی می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و به‌طور بالقوه‌ای آتش درگیری‌های بیشتری را با سایر کشورها شعله‌ور نماید، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا اقدام جنایتکارانه و حمله تروریستی رژیم اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند. “

در این نامه آمده است: “مکاتبه حاضر متعاقب نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل تهیه شده است. رژیم اسرائیل مبادرت حمله تروریستی شنیع و نفرت‌انگیزی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه نموده است. بعد از ظهر ۱ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۴۵، اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق هدف حملات هوایی و موشکی این رژیم از بلندی‌های جولان اشغالی قرار گرفت. این حمله تروریستی منجر به شهادت غم‌انگیز دست‌کم پنج پرسنل ایرانی از جمله مستشاران ارشد نظامی و تخریب کامل اماکن دیپلماتیک ایران شد.”

دیپلمات ارشد ایران در نامه خود آورده است: “این جنایات هولناک و حملات تروریستی ناجوانمردانه، نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌الملل و اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی (همان‌طور که صراحتاً در کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی ۱۹۶۳ و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک ۱۹۷۳، بدان اشاره شده) است. این جنایات هولناک همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به حساب می‌آیند.”

او تصریح کرد: “با توجه به پیامدهای گسترده بین‌المللی چنین جنایات هولناکی که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و به‌طور بالقوه‌ای آتش درگیری‌های بیشتری را با سایر کشورها شعله‌ور نماید، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا اقدام جنایتکارانه و حمله تروریستی رژیم اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند. “

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «مضافاً، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا هرگونه اقدام لازم از جمله برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به این نقض فاحش و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آتی که امنیت و ایمنی ماموریت‌های دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، را اتخاذ نموده، و همچنین از به دست عدالت سپردن سریع مسئولین چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای اطمینان حاصل نماید.»

معاون سفیر ایران در سازمان ملل گفت: « اسرائیل مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را بر عهده دارد. جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا