آخرین اخبارحقوق بشر

بحران غزه؛ شورای امنیت ملل متحد دوباره جلسه برگزار می‌کند

خبرگزاری دید: با تشدید بحران غزه و ادامه بمباران مرگبار رژیم اسراییل، شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر نشست اضطراری برگزار می‌کند. نشست‌های قبلی این شورا به دلیل مخالفت امریکا بدون تصویب قطعنامه‌ای در باره آتش‌بس ناکام مانده است.

پس از آن‌که رژیم اسراییل عملیات زمینی خود را در سرزمین‌های فلسطینی از آخر هفته گذشته گسترش داد، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است نشستی اضطراری درباره بحران انسانی در این منطقه برگزار کند.

این نشست به درخواست امارات متحده عربی برگزار خواهد شد و آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل به فلسطینیان آخرین تحولات و اخبار را به اعضا شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

روز شنبه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز تأسف و تعجب کرد که رژیم اسراییل به جای اجازه دادن به کمک‌های حیاتی بشردوستانه مورد نیاز مردم غزه که حمایت جامعه بین‌المللی را دارد، عملیات نظامی را تشدید کرده است.

شورای امنیت تاکنون در چهار تلاش برای دستیابی به قطعنامه آتش‌بس شکست خورده است؛ زیرا روسیه یا امریکا از حق وتوی خود استفاده کرده‌اند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که بر اساس شواهد، به نظر می‌رسد حملات هوایی در شمال غزه به طور سیستماتیک مناطق مسکونی را هدف قرار داده و تخریب می‌کند.

بربنیاد آمار رسمی، تاکنون بیش از ۸ هزار غیرنظامی فلسطینی توسط رژیم اسراییل کشته و بیش از ۱۹ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بمباران بی‌امان غزه علی‌رغم درخواست‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا