آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرسیاستمنطقه

دیپلمات آمریکایی؛ ما در سمت اشتباه تاریخ هستیم

 خبرگزاری دید: هلا هریت دیپلمات مستعفی دولت امریکا با اشاره به حمایت قاطع دولت بایدن از اسرائیل در جنگ غزه گفت: «من اساساً نگران هستم که ما در سمت اشتباه تاریخ هستیم و به منافع خود آسیب می‌رسانیم».. وی همچنین به وجود دوگانه گی در سیاست ایالات متحده در مورد اثرات جنگ از جمله بحران انسانی و کشتار روزنامه نگاران فلسطینی در غزه اشاره کرد..

؛به نقل از بخش عربی شبکه سی ان ان ؛هالا هریت هرگز انتظار نداشت که شغل خود را به عنوان یک دیپلمات آمریکایی ترک کند. او سوابق ماموریتی در جاهایی مانند هنگ کنگ، قطر، پاکستان و آفریقای جنوبی را با خود داشت.  وی افزود: سیاست دولت آمریکا در مورد جنگ اسرائیل در غزه دلیل استعفای او از سمت اش است.

به گفته مقامات فلسطینی، هریت اولین دیپلمات آمریکایی شناخته شده است که به دلیل موضع دولت آمریکا در قبال جنگ که بیش از ۶ ماه به طول انجامید و جان بیش از ۳۴۰۰۰ نفر را در نوار ساحلی غزه – فلسطین گرفت، استعفا داد.

 دو تن دیگر از مقامات وزارت خارجه – گوش پل و آنیل شیلن – نیز در اعتراض به سیاست ایالات متحده استعفا دادند که منجر به افزایش دامنه‌ی اختلافات شدید در داخل کشور آمریکا شده است، همانطور که در اعتراضات بزرگ دانشگاه مشاهده شد و خشم جهانی را برانگیخت..

هریت به بخش عربی شبکه سی ان ان (CNN ) اظهار داشت که هیچ حادثه خاصی وجود نداشته است که او را وادار به استعفا کند، بلکه انباشته ای از رویدادها در طول جنگ – و احساس فزاینده ای مبنی بر عدم توجه به هشدارهای او در مورد سیاست “بی ثبات سازی” دلیل استعفای او بوده است.

او با اشاره به حمایت قاطع دولت بایدن از اسرائیل در جنگ غزه گفت: «من اساساً نگران هستم که ما در سمت اشتباه تاریخ هستیم و به منافع خود آسیب می‌رسانیم»..

وی افزود: “به عنوان ایالات متحده، ما باید به اصول خود پایبند باشیم. ما نمی توانیم استثنا قائل شویم. متحدان و دشمنان ما ناظر هستند و این به ما به عنوان یک ملت آسیب می رساند. این فقط یک ناامیدی ویرانگر بود. من همچنان امیدوار بودم تا بالاخره، فکر می کنم باید برنامه ریزی را شروع کنم، فکر نمی کنم… اوضاع بهتر شود”.

او گفت که این برداشت در قبال دولت امریکا در جانبداری از اسرائیل در جنگ غزه در میان مردم امریکا نیز قوت گرفته است و وزارت امور خارجه هشدار داد که “واکنش‌های خشونت‌آمیز را برانگیخته و به‌عنوان بی‌انسان‌تر کردن فلسطینیان تلقی می‌شود.”

هریت گفت: “و در واقع این چیزی است که ما دیده ایم.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا