آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهم

برازیل: اسرائیل در غزه نسل کشی می کند

خبرگزاری دید: رئیس‌جمهوری برازیل، لولا دا سیلوا، اسرائیل را به – نسل‌کشی- در نوار غزه متهم کرد و افزوده است: “این، جنگِ سرباز علیه سرباز نیست. بلکه جنگ سربازان کاملاً آماده علیه زنان و کودکان است.”

روز یکشنبه ۲٩ دلو، لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برازیل که به اتیوپی سفر کرده است، طی یک نشست خبری در آدیس‌آبابا گفت: “آنچه در نوار غزه می‌گذرد جنگ نیست، نسل‌کشی است.”

به نقل از رادیو بین المللی فرانسه؛ پرزیدنت لولا که به اجلاس سران اتحادیه آفریقا دعوت شده است در بارۀ رویدادهای غزه گفت: “این، جنگِ سرباز علیه سرباز نیست. بلکه جنگ سربازان کاملاً آماده علیه زنان و کودکان است.”

رئیس‌جمهوری برازیل که در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه بیست (G20) را به عهده دارد تصریح کرده است: آنچه در نوار غزه در جریان است در هیچ زمان دیگری در تاریخ رخ نداده. اما سپس بلافاصله افزود: “چرا، قبلاً رخ داده: وقتی که هیتلر تصمیم به کشتن یهودیان گرفت.”

پرزیدنت لولا همچنین کشورها و سازمان‌های غربی را که کمک‌های خود به آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل به فلسطینیان (Unrwa) را قطع کرده‌اند، سخت مورد انتقاد قرار داد.

نخست‌وزیر اسرائیل، نتانیاهو در واکنشی تند، اظهارات پرزیدنت لولا را -شرم‌آور- خواند و سفیر برازیل را برای اعتراض احضار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا