آخرین اخباراجتماعفرهنگ و دانش

بزرگداشت از “عطار نیشابوری” و “نور محمد نورنیا” در بلخ

فرهنگیان بلخ در مراسمی، از شخصیت “عطار نیشابوری” شاعر گران‌سنگ فارسی و “نور محمد نورنیا ” شاعر معاصر افغان بزرگداشت به عمل آوردند .

به گزارش خبرگزاری دید، در مراسمی که به همین مناسبت در یکی ازکتابخانه‌های مزار شریف برگزار شده بود، ده‌ها تن از فرهنگیان، شاعران و نویسندگان ولایت بلخ شرکت کرده بودند.

میثم مولانا، مسوول کتابخانه فردوسی و برگزارکننده این همایش گفت: آنان همه‌ساله به مناسبت‌های مختلف از شاعران متقدم زبان فارسی همراه با شاعران معاصر افغانستان بزرگداشت به عمل می‌آورند.

صالح محمد خلیق، رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ عطار نیشابوری جایگاه بزرگی در ادبیات زبان فارسی، بخصوص ادبیات عرفانی دارد.

وی گفت: نور محمد نورنیا نیز از شاعرانی است که در اشعارش بخش‌هایی از عرفان اسلامی جا گرفته است. وی همچنان افزود: علاوه از زبان شعر، در متن‌ها و نوشته‌های غیرمنظوم این شاعر نیز ادبیات عرفانی به وضوح دیده می‌شود.

نور محمد نورنیا ، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تا به حال سه اثر شعری از وی به چاپ رسیده و علاوه از آن آثار غیرمنظوم نیز دارد.

وی اقبال چاپ‌ نیافتن آثار نویسندگان و شاعران را یکی از معضلات دانست و از مسوولین خواست تا با چاپ و نشر آثار، فرهنگیان جامعه را یاری کنند .

نور محمد نورنیا که تحصیلات را در دانشکده زبان و ادبیات دری دانشگاه بلخ سپری کرده در حال حاضر به عنوان استاد در دانشگاه سمنگان ایفای وظیفه می‌کند. کتاب‌های شعری وی عبارتند از: پرنده متواتر، یک درخت، مثل گندم و تقویم کلاغ .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا