آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

بولتون: تروریست‌ها در حال سازماندهی هسته‌های شان در افغانستان است

خبرگزاری دید: جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید گفته است که جهان باید نگران ورود فزاینده تروریست‌های خارجی به افغانستان باشد.


بولتن در مصاحبه با صدای امریکا گفته است که پیش‌بینی‌های استخباراتی وجود دارد که گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در حال سازماندهی مجدد گروهای‌شان در افغانستان هستند و امریکا بیش از پیش در معرض خطر قرار گرفته است.
وی افزود که طا-لبان بار‌ دیگر ثابت کردند که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و حرف آن‌ها ارزش کاغذی را که روی آن نوشته می‌شود، ندارد.
بولتون: آنان واقعاً برای جهان خطر ایجاد کرده و نه تنها سرکوب در افغانستان، که مطمناً انجام می‌دهند بلکه تهدید به منطقه و جهان می‌باشند.
این مقام ارشد پیشین امریکایی گفت که طا-لبان در توافق‌نامهٔ دوحه با امریکا تعهد کرده بودند که از تروریست‌ها جدا شوند و اجازه ندهند افغانستان دوباره به پناه‌گاه تروریست‌ها تبدیل شود؛ چیزی که هم اکنون در افغانستان اتفاق می‌افتد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رهبران طا-لبان بارها گفته‌اند که با گروه‌های تروریستی رابطه نداشته و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا