آخرین اخبارافغانستانسیاست

تاکید بر گسترش روابطه دوستانه در دیدار معاون سفیر ایران با والی بامیان

خبرگزاری دید: در دیدار سید حسن مرتضوی معاون سفیر ایران با عبدالله سرحدی والی بامیان، بر گسترش و تحکیم روابط دوستانه تاکید شده است.

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان روز یکشنبه(۱ دلو) با سید حسن مرتضوی معاون سفارت ایران دیدار کرده و بر گسترش همکاری‌های صحی، روابط دوستانه و همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند.

در این دیدار، سید حسن مرتضوی معاون سفیر ایران در کابل گفت که شفاخانه ۱۲۰ بستر بامیان به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون سفارت ایران در کابل پیرامون تحکیم روابط دیپلماتیک و همکاری های همه جانبه دو کشور تاکید نموده و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری رابطه دوستانه با افغانستان بوده و آمادگی هر نوع همکاری دوستانه در بخش های مختلف و به ویژه در بخش‌های اقتصادی وصحت را در افغانستان دارد.

مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان بر وحدت میان مسلمانان تاکید کرده و افزوده است که در افغانستان هیچ نوع تبعیض وجود ندارد.

والی بامیان نیز بر گسترش همکاری‌های دوجانبه با ایران تاکید کرده و گفته که «امارت اسلامی» خواهان روابط دوستانه و برادرانه با کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران بوده و علاقه دارد که همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف بین این دو کشور اسلامی بیشتر شود.

آقای سرحدی همچنان از آغاز به کار شفاخانه ۱۲۰ بستر امام خمینی ابراز خرسندی نموده و گفته که با شروع فعالیت این شفاخانه بزرگ و مجهز بسیاری از مشکلات صحی و درمانی مردم بامیان حل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا