آخرین اخبارافغانستانایرانسیاست

تاکید بر گسترش همکاری‌ها در دیدار هیئت قضایی ایران با مقام‌های وزارت عدلیه

خبرگزاری دید: وزارت عدلیه با نشر خبرنامه‌ای از دیدار هیئت قضایی ایران با مقام‌های این وزارت به هدف گسترش همکاری‌های قضایی، قانون‌گذاری، مبارزه با تروریزم، استرداد زندانیان و مسئله مهاجران افغانستانی در ایران خبر داده است.

وزارت عدلیه در خبرنامه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده نوشته است که هدف از ای دیدار گسترش همکاری‌ها و تعامل در بخش‌های یاد شده بوده است.

این خبرنامه به نقل از کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران و رییس هیئت، نوشته است که ایران حاضر است تجربه‌های خود را در بخش‌های قضایی و قانون‌گذاری با حاکمان افغانستان در میان بگذارد.

خبرنامه: «وی افزود که کشورش حاضر است تجربه‌های خود در بخش‌های قضایی و قانون‌گذاری را با امارت اسلامی به اشتراک بگذارد و نیز در قسمت استرداد زندانیان افغان از زندان‌های ایران همکاری کند».

در همین حال، خبرنامه افزوده که مولوی عبدالکریم حیدر معین مسلکی وزارت عدلیه گفت که روابط و گفت‌وگو می‌تواند زمینه همکاری بین دو کشور در عرصه‌های مختلف را بهبود ببخشد.

خبرنامه نوشته است: «او افزود که با حاکمیت امارت اسلامی کشت کوکنار در سراسر کشور ممنوع و متوقف شده و در قسمت مبارزه با تروریزم هم جدی و قاطع هستیم. وی تاکید کرد که دولت ایران در قسمت انتقال مهاجرین از تدریج و تسهیل کار گیرد».

از طرفی هم مولوی عبدالغنی فایق معین مالی و اداری وزارت عدلیه به هیئت ایرانی گفت که امارت اسلامی در قسمت مبارزه با تروریزم نه تنها با ایران بلکه با دیگر همسایه‌های خود نیز همکاری می‌کند و تا اکنون هم با داعش مبارزه جدی کرده‌ است.

گفتنی است که هیئت قضایی ایران در چند روز اخیر با برخی مقام‌ها در کابل دیدارهای دو جانبه داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا