آخرین اخبارافغانستانسیاست

جمعیت اسلامی: حکومت به دموکراسی باور ندارد

جمعیت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‎ای نسبت به جلوگیری از پرواز هواپیمای حامل عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی این حزب از سوی حکومت، واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است.
در اعلامیه جمعیت اسلامی آمده است که این تصمیم حکومت در مخالفت با قانون اساسی کشور که سفر و اشتراک در اجتماعات را برای شهروندان محفوظ داشته، قرار دارد.

متن کامل اعلامیه:

قرار بود شب نهم قوس، محترم عطا محمد نور والی بلخ وریيس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان، همراه با شماری از سیاست‏مداران کشور به ولایت کندهار سفر نماید، اما متاسفانه این سفر با ممانعت حکومت روبرو گردید و در نتیجه فسخ شد.
جمعیت اسلامی افغانستان این اقدام حکومت را در مخالفت صریح با قوانین نافذه کشور می‎داند که در آن آزادی عقیده و بیان، آزادی تشکیل اجتماعات و آزادی سفر تضمین گردیده است. از این رو تصمیم حکومت، این زنگ را به صدا در آورده است که جانب حکومت دیگر به دموکراسی و مؤلفه‌های آن اعتقادی ندارد و در هر موقعی که اراده کند، با جسارت تمام در برابر قوانین و حقوق شهروندی می‎ایستد و هیچ‎چیزی را پاس نمی‌دارد.
جمعیت اسلامی افغانستان که در تأسیس و تقویت دولت جدید قربانی‌های فراوانی داده است، رفتار ضد قانونی حکومت را محکوم می‌دارد و از همه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی می‌طلبد تا نگذارند آزادی‌های نسبی موجود در کشور، زیرپا گردد و افغانستان بار دیگر دوره استبداد و تمامیت‌خواهی را تجربه کند.
و من الله توفیق – شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان

١١قوس ١٣٩٦خوشیدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا