آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

وزارت داخله:

حقانی به دستور ملا هبت‌الله به شمال سفر کرد/ هیچ نیروی داعش در افغانستان نیست/ خواستار رابطه با امریکا هستیم

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت داخله در یک کنفرانس خبری سفر سرپرست این وزارت به شمال کشور را پر دستآورد خوانده و گفت که داعش در افغانستان نابود شده و حتا یک نیروی آن وجود ندارد.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت امور داخله در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل می‌گوید که گروه تروریستی داعش در کشور سرکوب شده است و در حال حاضر هیچ نیروی داعش در افغانستان حضور فیزیکی ندارد.

سخنگوی وزارت داخله در بخش دیگر از سخنان‌اش در مورد درگیری‌ها در مرز ایران و افغانستان گفت که سوءتفاهم ها باید از طریق گفت‌وگو و راه‌های دیپلماتیک با همسایه‌ها حل شود.

از سویی هم، عبدالمتین قانع گفت که هدف از سفر سراج‌الدین حقانی به شمال کشور بررسی مشکلات مردم بود که این سفر به دستور رهبری امارت اسلامی صورت گرفته و نتایج خوبی به همراه داشته است.

آقای قانع افزود که وزیر داخله در این سفر با اقشار مختلف جامعه دیدار کرده و بر تقویت وحدت ملی میان اقوام تاکید کرده است.

این در حالی است که سفر سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله به شمال افغانستان برخی گمانه‌زنی‌ها را در رسانه‌ها برانگیخته بود.

براساس سخنان عبدالمتین قانع، در این سفر سراج‌الدین حقانی از تطبیق دستورات امارت اسلامی، پروژه‌های عام المنفعه و پیشنهادات مردم را در ولایات شمال کشور نیز ارزیابی کرده است.

قانع گفت که در سال های گذشته نابودی فرهنگ، تمدن و وحدت ملی میان اقوام مختلف افغانستان از سوی دشمنان کشور طرح‌ریزی شده بود.

او تاکید کرد که امارت اسلامی اجازه تفرقه‌افکنی را میان شهروندان کشور از سوی دشمنان نمی‌دهد و حکومت در پی تحکیم اخوت میان مردم است.

عبدالمتین قانع گفت که سرپرست وزارت داخله در دیدار هایش با مردم ولایات شمال در مورد حقوق زنان گفته است که سال های گذشته زنان از حقوق میراث محروم بوده و اجباراً به نکاح داده می‌شدند که با روی کار آمدن حاکمیت امارت اسلامی به دستور ملا هبت‌الله آخوندزاده حقوق شرعی متذکره زنان تامین شد.

سخنگوی وزارت امور داخله اضافه کرد که با حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی حکومت فعلی افغانستان خواهان رابطه تنگاتنگ با همسایه‌ها و حتا امریکا است، زیرا تقابل به نفع کشور نیست.

وی خاطر نشان کرد که گروه تروریستی داعش به شدت سرکوب شده و فعلاً هیچ نیروی گروه داعش در افغانستان حضور فیزیکی ندارد.

سخنگوی وزارت امور داخله در ادامه سخنانش تاکید کرد که پالیسی نظام فعلی افغانستان عدالت اجتماعی است که مطابق به قانون برخورد با همه یکسان خواهد بود.

نویسنده

رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا