آخرین اخبارافغانستانایرانخبر های مهمسیاست

حمله به کنسولگری ایران در دمشق از سوی کابل محکوم شد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه حکومت سرپرست ضمن محکوم کردن حمله هوایی بر کنسولگری ایران در دمشق، تصریح کرده که چنین حملاتی نقض آشکار هنجارهای دیپلماتیک و تلاش برای گسترش ناامنی در منطقه است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه‌ سرپرست امروز سه‌شنبه (۱۴ حمل) در ایکس نوشته است که این گروه از کشورهای تأثیرگذار جهان و منطقه می‌خواهد که از «جنایات» اسراییل در غزه و فراتر از نوار غزه جلوگیری کنند.

بلخی نوشته است: «ادامه‌ جنایات این رژیم از یک‌سو به تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان مبدل شده و از سوی دیگر، پرسش‌های جدی در رابطه به مؤثریت قوانین و سازمان‌های بین‌المللی ایجاد کرده است».

ایران می‌گوید که عصر روز گذشته رژیم اسراییل کنسولگری‌اش را در دمشق سوریه هدف قرار داده است.

ایران حمله به کنسولگری‌اش را نقض فاحش مقررات بین‌المللی، به ‌ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ ویانا دانسته و از جامعه‌‌ جهانی و سازمان‌ ملل متحد خواسته است که آن را با «قوی‌ترین عبارات» محکوم کنند.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، در پی حمله‌ی اسرائیل به قنسولگری ایران در سوریه از این شورا خواسته است «این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشست فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند».

همزمان رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که به درخواست روسیه قرار است شورای امنیت درباره‌ی حمله به قنسولگری ایران در دمشق جلسه‌ی اضطراری برگزار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا