آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

خروج از افغانستان؛ بلینکن در معرض احضار به مجلس سنا است

خبرگزاری دید: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در پیوند به بررسی خروج با عجله امریکا از افغانستان در معرض احضار به مجلس سنای این کشور قرار دارد.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا از وزارت امور خارجه این کشور خواسته تا روز دوشنبه هفته آینده گزارشش را در مورد آنچه در زمان خروج از افغانستان گذشت ارایه دهد.

پیش از این وزیر خارجه بلینکن گفته بود که تا یک ماه دیگر گزارش را به سنا می‌فرستد.

جلسه استماعیه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا در مورد خروج از افغانستان روز پنج‌شنبه (۳ حمل) برگزار شد و در آن منشی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا از سوی مایکل مک‌کال رییس این‌ کمیته، مورد پرسش قرار گرفت.

مک‌کال از وزیر امور خارجه امریکا خواست تا در مورد حمله انتحاری در کمپ ابی میدان هوایی کابل و نیز در مورد چرایی مخالفت کارمندان سفارت امریکا در کابل با خروج عجولانه از افغانستان توضیح دهد.

بلینکن اگر تا روز دوشنبه آینده به این‌ کمیته توضیح ندهد به مجلس سنای امریکا احضار خواهد شد.

اعضای این‌ کمیته وزارت امور خارجه امریکا را به سهل‌انگاری در ارایه پاسخ به نامه‌های مجلس سنا در خصوص خروج از افغانستان متهم کرده است.

مک‌کال گفته است: «من تا پایان روز دوشنبه به شما فرصت می‌دهم تا به این کمیته و این کنگره پاسخ ارسال کنید».

در همین حال، منشی آنتونی بلینکن گفته است که در حال تهیه گزارش هزار صفحه‌ای در مورد روند خروج از افغانستان هستند و آن را به مجلس ارایه خواهند کرد.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا همچنان از وزارت امور خارجه این‌ کشور خواسته تا جزییات تماسی را که اعضای سفارت در مورد مخالفت‌شان با سیاست خروج به مقام‌های این‌ وزارت فرستاده‌اند و به ‌شدت طبقه‌بندی شده است، در اختیار این‌ کمیته قرار دهد.

در حمله انتحاری داعش بر کمپ ابی در کابل در هنگام روند تخلیه شهروندان، نزدیک به ۲۰۰ شهروند افغانستان و ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند.

گفتنی است که از چندی به این‌سو خروج عجولانه از افغانستان زیر ذره‌بین اعضای جمهوری‌خواه مجلس سنای امریکا قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا