آخرین اخباراجتماعافغانستان

جوانان ولایت سرپل:

دولت در قبال «میرزاولنگ» بی‌تفاوت است


جمعی از جوانان ولایت سرپل در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، دولت را به بی‌پروایی نسبت به کشتار دسته‌جمعی مردم میرزاولنگ متهم می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری دید، فاجعه و نسل‌کشی توسط هراس‌افکنان در “دره میرزاولنگ” ولایت سرپل نگرانی و شکایت همه اقشار جامعه را در قبال داشته است.
تعدادی از جوانان ولایت سرپل در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، ضمن نگرانی از وضعیت کنونی در روستای میرزاولنگ از دولت می‌خواهند تا در قبال این فاجعه بی‌تفاوت نماند.
سید باقر علوی، یکی از دانشجویان سرپل در مزار شریف، نسل‌کشی باشندگان میرزاولنگ را مایه شرم و سرافکندگی برای دولت مردان می‌داند.
به باور وی، این کشتار به نوعی سازمان‌دهی شده بوده که مسئولان با سکوت و بی‌تفاوتی در قبال حادثه با هراس‌افکنان همکاری کرده‌اند.
وی گفت: مسئولان تاکنون فقط تماشا کرده‌اند .
میثم مولانا یکی دیگر از جوانان سرپل می‌گوید: شنیدن هر خبر و گزارش راجع به وضعیت مردم، سبب بیشتر شدن نگرانی می‌شود.
وی گفت: اجازه انتقال اجساد داده نشده و کودکان، زنان و پیرمردان کشته‌شده به صورت دسته‌جمعی زیر خاک شده و یا در کوه و دره اجساد شان باقی مانده‌اند.
از سوی دیگر، حبیب رحیمی یکی دیگر از جوانان سرپلی از مسئولان دولتی خواست تا از خواب بی‌تفاوتی و غفلت بیدار شده و برای رهایی اسیران گیرمانده در چنگ هراس‌افکنان اقدام کرده و از بیش‌تر شدن عمق فاجعه جلوگیری کنند.
دره میرزاولنگ در ۲۰ کیلومتری غرب شهر سرپل روز شنبه هفته جاری بعد از دو روز درگیری سنگین به تصرف هراس‌افکنان طالب و داعش درآمد. هراس‌افکنان بعد از تصرف این روستا نزدیک به ۶۰ تن از زنان، کودکان و سالخوردگان محل را به گلوله بسته و یا سربریده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا