آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار مشاور امنیت ملی از حیرتان/ مردم مشکلات شان را عرضه کردند

حمدالله محب مشاور امنیت ملی در سفرش به شمال از بندر و شهر حیرتان ولایت بلخ دیدار نموده با مسئولان محل، تاجران و باشندگان آن شهر روی مشکلات و خواست‌های‌شان صحبت کرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی در سفرش به شمال از بندر و شهر حیرتان ولایت بلخ دیدار نموده با مسئولان محل، تاجران و باشندگان آن شهر روی مشکلات و خواست‌های‌شان صحبت کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان بندر حیرتان گفتند که امنیت شهر حیرتان و مناطق دور و‌ نزدیک آن تامین است و هماهنگی‌ها در امور سرحدی با کشور همسایه ازبیکستان در مقایسه با گذشته افزایش یافته و این باعث شده که تجارت و ترانزیت رشد بیشتر نماید.
شهروندان شهر حیرتان گفتند، آن‌ها در این شهر به کمبود مکاتب، مراکز صحی و آب آشامیدنی روبرو هستند و امید دارند که اداره محلی و مرکزی در این خصوص توجه نماید.
مسئولان این بندر به مشاور امنیت ملی به هدف حل مشکلات‌شان در خصوص کنترول و جلوگیری از قاچاق، عرضه خدمات برای مسافران و نبود آتش نشان پیشنهادات‌ را ارایه کردند.
آن‌ها همچنان خواستار ساخت دیوار استنادی کنار دریای آمو شدند تا زمین ها هنگام سرازیر شدن آب در امان باشد.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی در جریان سخنرانی‌اش با مسئولان بندری شهر حیرتان اظهارداشت که این بندر از لحاظ تجارت و ترانزیت برای افغانستان اهمیت فوق‌العاده‌ دارد، پس مهم است که مسئولان مربوطه در فعالیت‌های خویش اصلاحات لازمی را به میان آورند تا برای جلوگیری و کنترول قاچاق در بندر حیرتان دیگر هم اقدامات بیشتر صورت گیرد و نیز اداره مرکزی از اجراات و دستاوردها به موقع آگاهی حاصل نماید.
آقای محب افزود که عواید به دست‌ آمده از این بندر دارایی و سرمایه ملی بوده و در این عواید بی‌بضاعت، غریب و بیوه سهم دارند و باید با همچون بیت‌المال برخورد صورت گیرد تا در این بخش هر نوع اقدامات غیر قانونی و فساد از بین رود.
مشاور امنیت ملی به نماینده‌گان ۴۵ هزار شهروند این شهر بیان داشت که دولت به هدف حل مشکلات آن‌ها اقدامات لازم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا