آخرین اخباراجتماعافغانستان

رضوانی بامیانی: رمضان ماه اخوت است/ مبلغین دینی علیه افراطیت مبارزه می‌کنند

رسول شهزاد- کابل

خبرگزاری دید: عالمان دینی در روند برگزاری آزمون شناسایی مبلغین می‌گوید که ماه رمضان ماه اخوت و برادری است که تمام علما و مبلغین وظیفه دارند علیه توطیه‌های نفاق افکنانه کار کرده و برای مردم روشن‌گری کنند.

از ۶۵۳ تن از علما، روحانیون، طلاب حوزات علمیه به خاطر اعزام به برخی از ولایات کشور جهت تبلیغ و تفهیم مسایل دینی در بین مردم آزمون درجه گرفته شد.

سید محمد حسین رضوانی بامیانی رییس دفتر آیت‌الله سید سعید حکیم و رییس کمیسیون تحقیقات علمی شورای علمای شیعه افغانستان در مراسم امتحان مبلغین گفت که این مبلغین که دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند، قرار است برای تبلیغ دین و آگاهی مردم به برخی ولایات کشور اعزام شوند.

آقای بامیانی همچنان گفت، از آنجایی که ماه مبارک رمضان ایام عبادت، اخوت و معرفت است، تمام مبلغین دینی در این ماه وظیفه دارند تا مردم را با آموزه‌های قرآن و معارف اسلامی آشنا سازند.

رییس دفتر آیت الله حکیم افزود که طبق روال سال‌های گذشته بیش از دوازده جلسه کلاس های دانش‌افزایی برای مبلغین دینی از سوی این دفتر در کابل برگزار شده است که بعد از این جلسات از آنها امتحان گرفته می‌شود. جلسات دانش‌افزایی برای طلاب حوزات علمیه، علما و روحانیون به هدف آماده سازی آنها با شرایط امروزی، شناسایی و رفع مشکلات فرهنگی مردم افغانستان برگزار شده‌است.

وی همچنین افزود که علمای دینی که در امتحان شناسایی مبلغین کامیاب شوند، برای ایام محرم و ماه مبارک رمضان به صورت مخصوص جهت تبلیغ معارف اسلامی، آشنا ساختن مردم به امور دینی در مساجد مرکز و ولایات کشور سفر می‌کند.

این عالم دین با اشاره بر ایام ماه مبارک رمضان افزود، که این ایام ماه عبادت، اخوت، معرفت است، زیرا در این ماه هر مبلیغ دینی وظیفه دارد تا مردم را با معارف قرآنی، اسلامی و اهل‌بیت آشنا سازند.

آقای رضوانی در بخش دیگر از سخنان‌اش گفت که با وجود فقر و بیکاری در میان مردم، دفتر آیت‌الله حکیم کمک‌های رمضانی را برای خانواده‌های بی‌بضاعت، فقرا، ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست توزیع می‌کند.

وی همچنان گفت که دفتر آیت‌الله حکیم در پی ترویج اخوت اسلامی در جامعه است تا بتواند با تبلیغات تفرقه‌افکنانه که از سوی دشمنان افغانستان صورت می‌گیرد مبارزه کند. مبلغین باید با تبلیغات شوم دشمن مقابله نمایند و مبلغین دینی باید اخوت و برادری اسلامی را ترویج کنند.

وی نقش علمای دینی را در بلند بردن سطح فرهنگی مردم افغانستان مهم و حیاتی دانسته و گفت که مردم به‌خاطر فراگیری مفاهیم دینی و فرهنگی به علما اعتماد کامل دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا