آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثبرگزیدهجهانخبر های مهم

روسیه به شورای امنیت: برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان اقدامات مثبت انتظار داریم

خبرگزاری دید: واسیلی نبنزیه، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با اشاره به نگرانی‌های امنیتی در افغانستان گفت انتظار دارد در زمینه حقوق بشر و تشکیل حکومت فراگیر اقدامات مثبت انجام شود.

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که صلح پایدار در افغانستان بدون گفت‌وگو با طا-لبان غیرممکن است.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت: ما متقاعد شده‌ایم که هرگونه بحث سازنده در مورد وضعیت افغانستان بدون دخالت مستقیم مقامات دفاکتوی این کشور غیرممکن است. طیف وسیعی از مشکلات وجود دارد و هیچ جایگزینی برای این راه وجود ندارد.

به گفته وی، مایه دلگرمی است که مقامات طا-لبان، برخلاف پیش‌بینی غرب در مورد فروپاشی قریب‌الوقوع سیاسی و اقتصادی افغانستان توانسته‌اند عاقلانه وضعیت را ارزیابی کنند. … آن‌ها (طا-لبان) بدون اتکا به کمک غرب به دنبال مسیر توسعه مستقل افغانستان هستند.

نبنزیه با اشاره به رویدادهای امنیتی در افغانستان افزود: ما همچنان نگران خطرات امنیتی ناشی از ادامه فعالیت تروریستی دا/عش خراسان هستیم. به‌رغم تلاش‌های مقامات دفاکتو، تروریست‌ها نفوذ خود را در این کشور تقویت می‌کنند و عمدا با انجام حملات تروریستی بیشتر، اوضاع را به هم می‌زنند.

نماینده روسیه می‌گوید که با توجه به مقدار تسلیحات باقی مانده ارتش غرب در افغانستان، خطر افتادن آن‌ها به دست شبه‌نظامیان و گسترش آن در منطقه و فراتر از آن کاملاً واقعی است.

او گفت که تلاش‌های طالبان برای مهار مواد مخدر کافی نیست و به کمک‌های همه‌جانبه بین‌المللی و منطقه‌ای نیاز است.

نماینده روسیه در ادامه تاکید کرد: ما همچنان وضعیت را با توجه به حقوق همه افغانستانی‌ها به شمول زنان و دختران و تشکیل حکومت واقعاً فراگیر با مشارکت همه گروه‌های قومی-سیاسی در این کشور زیر نظر داریم. انتظار داریم در هر دو مسیر شاهد اقدامات مثبت باشیم.

به گفته وی، از تلاش‌ها برای واداشتن افغانستان به «رقصیدن به ساز کسی» باید دست برداشته شود.

نبنزیه خاطرنشان کرد: روسیه به طور کامل از حق و آرمان مردم افغانستان برای زندگی در صلح و ثبات حمایت می‌کند که پیش‌نیاز اصلی برقراری نظم در کل منطقه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا